regió7.cat » Solsonès
 Notícia anterior   Notícia següent 

El Consell Comarcal opta per la via judicial per aturar les zones vulnerables

L'ens del Solsonès presenta un contenciós administratiu en contra del decret de l'ACA

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Chaure es mostra preocupat pel futur de les explotacions agràries<br/>
Chaure es mostra preocupat pel futur de les explotacions agràries
 damià vicens

D. V.SOLSONA
El Consell Comarcal ha interposat un contenciós administratiu a la Generalitat per les zones vulnerables. L'ens intermunicipal ha optat per la via judicial per mostrar el seu rebuig al decret del govern català que limita la dejecció de purins en 6 municipis del sud de la comarca. D'aquesta manera, el Consell del Solsonès presenta un recurs perquè considera que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) no ha atès les demandes del sector en aquesta qüestió.
La Generalitat va desestimar les al·legacions que l'ens comarcal havia consensuat conjuntament amb els ramaders de la comarca i els alcaldes dels municipis afectats, amb l'objectiu de frenar l'ampliació de les zones vulnerables. El nou recurs, que es basa amb el que ja es reivindicava en les al·legacions, pretén fer reconsiderar la declaració de l'ACA. Així, el Solsonès denuncia que les anàlisis efectuades només s'han dut a terme en un punt, el qual és "molt poc representatiu" de la comarca (l'enclavament de Malagarriga), i valora que els estudis realitzats no són suficients per poder determinar la procedència dels nitrats.
Darrerament, els ramaders del Solsonès, els alcaldes dels municipis afectats i els principals sindicats agraris s'han reunit per establir el contenciós administratiu contra el decret. Fonts del Consell han mostrat la seva preocupació per les conseqüències negatives que la declaració de zones vulnerables, a la meitat de la comarca, pot tenir per al futur de moltes explotacions agràries del Solsonès. Amb aquest nou recurs, l'ens comarcal espera obtenir, per via judicial, la resposta que no ha tingut per part de la Generalitat.
Tot i que membres de l'ACA van reunir-se al Solsonès amb els ramaders de la comarca, aquests no han canviat de posició, ja que van trobar poc encertades les argumentacions de la Generalitat.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes