Una quarta part de la població de Solsona s´afegeix al referèndum

La jornada es va desenvolupar sense incidents i en un ambient festiu, mostra que "la societat civil és viva", segons diu Volem Decidir

 10:00  
Després d´acreditar-se, el votant dipositava la papereta dins l´urna
Després d´acreditar-se, el votant dipositava la papereta dins l´urna ricard monsó
 MULTIMÈDIA

RICARD MONSÓSOLSONA
El sí a la independència es va imposar d'una manera aclaparadora en la consulta sobiranista celebrada ahir a Solsona, amb 1.977 vots a favor (95,09% dels participants), cinquanta en contra (2,41%), 47 paperetes en blanc i cinc de nul·les. Dues mil setanta-nou persones, una xifra que representa el 26,6% dels solsonins majors de 16 anys, van respondre a la convocatòria de l'associació Volem Decidir.
La jornada va transcórrer en un ambient festiu que es palpava a l'ambient, amb grups més o menys nombrosos disseminats entre el local on es va celebrar la consulta (davant el Casal de Cultura) i l'exterior de l'edifici. Les cares dels organitzadors del referèndum parlaven per si mateixes, i Marcel·lí Corominas, tresorer de Volem Decidir, explicava que "ha estat un èxit incontestable que demostra que la societat civil encara és viva", i seguidament va apuntar que "això no ha de quedar tan sols en una consulta, sinó que cal aprofundir en la democràcia directa".
Els participants en la consulta celebrada a Solsona coincidien a valorar l'oportunitat d'expressar-se i opinar sobre un tema concret. Així, Josep Maria Tripiana explicava que "estem fent història, i de ben segur que aquesta data es recordarà significativament en el futur"; Ramona Santaeulàlia comentava que li feia "molta il·lusió venir a votar, i fins i tot m'he fet una foto quan votava", mentre que el seu company, Jaume Junyent, lamentava no poder expressar-se amb una papereta "perquè no estic empadronat a Solsona". Per a David Serra "això serà com una taca d'oli, que s'estén", i el manresà Dani Duocastella, que tampoc no podia votar, reconeixia que "he vingut a Solsona per veure com transcorre la jornada", i es felicitava "de l'ambient i el caliu".

  HEMEROTECA

Twitter del Solsonès

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya