D. P. | SOLSONA
El Carnaval de Solsona ha començat fa una setmana per als més menuts de la ciutat. Diversos centres educatius de la comarca passen aquests dies pel pati gòtic del Palau Llobera (seu del Consell Comarcal del Solsonès), on poden ballar, tocar i contemplar els gegants, nans i resta d'elements folklòrics propis de la festa solsonina.
L'Associació de Festes del Carnaval és el segon any que promou aquesta iniciativa, amb molt bona resposta per part de les escoles. No només hi participen alumnes de Solsona, sinó que enguany hi han participat també altres centres de la Zona Escolar Rural, com el d'Ogern i el de Sant Climenç de Pinell. Aquesta activitat s'allargarà fins aquest mateix dimecres, dia previ de l'inici del Carnaval, i alguns gegants s'exposaran als vestíbuls de col·legis i llars d'infants.
El Carnaval de Solsona pròpiament dit començarà Dijous Gras, amb el "xupinassu" que a les vuit del vespre i quatre minuts donarà el tret de sortida a set dies de gresca a Solsona. Tot i això, a la ciutat ja es respira ambient carnavaler i aquest cap de setmana passat ja van començar els actes previs, amb l'entrega de boits, les enramades del nucli antic, un parc infantil i la penjada de banderes seguida del ball d'assaig, entre d'altres.