DOLORS PUJOLS | SOLSONA
El Consell Comarcal crearà un nou organisme anomenat Solsonès Fires que aglutinarà els cinc certàmens que enguany hi haurà a la capital de la comarca. Així, a banda d'assumir les fires que fins ara ha impulsat l'ens comarcal (la de Sant Isidre, la del Bolet i el Boletaire i l'Autocamp), el nou organisme gestionarà també la del Trumfo i la Tòfona i una nova fira de l'emprenedoria, que tot just s'està gestant.
El Consell Comarcal participarà enguany i per primer cop en l'organització de la Fira del Trumfo i la Tòfona, certamen impulsat per la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona. El president d'aquesta associació, Josep Pelegrina, ha explicat que "tot i que hem cedit una part de l'organització de la fira a aquest nou ens, en continuarem formant part", i ha assegurat que "hi haurà una línia de continuïtat respecte a edicions passades". Pelegrina argumenta la incorporació de la fira d'artesania alimentària en aquest nou òrgan "perquè a nivell d'organització i muntatge ens serà molt més pràctic", i perquè "esperem poder rebre més ajudes treballant tots junts".
El nou ens el presidirà Albert Muntada, vicepresident comarcal i director de la Fira de Sant Isidre. Muntada apunta que en formaran part organismes com el CTFC, el Patronat de Turisme, la UBIC, l'Ajuntament de Solsona i Empresaris per al Solsonès, a més d'establir acords amb la Diputació de Lleida i la Generalitat.
Un organisme per a Solsona
El ple del Consell Comarcal va aprovar la creació d'aquest nou organisme amb els vots favorables de CiU, el PSC i ERC i l'abstenció d'El Comú. El portaveu comarcal d'aquesta formació, Marcel Colell, ha explicat que si bé "és un bon pas", caldria "haver creat un consorci que aglutinés tota la comarca des d'un bon principi". Així, de la manera com s'ha creat, "es munta des de dalt i després és difícil poder-hi fer aportacions". Colell considera el consorci per a la recollida de la matèria orgànica "un exemple de com caldria haver creat aquest nou ens".
Albert Muntada (CiU), promotor de la iniciativa, assenyala que "hi ha la porta oberta a incorporar-hi altres fires de la comarca, ja sigui assumint-les o donant-hi suport", i precisa que l'organisme "s'ha creat per coordinar les diferents mostres que el mateix consell ha creat en els darrers anys".