El model turístic proposat per l'Associació de Turisme de la vall de Lord ha topat amb els interessos d'una part del sector. L'oposició de l'entitat a la celebració de la polèmica prova de trial 2dt Vall de Lord va encendre els ànims d'hotelers, restauradors i comerciants de la zona, que han qüestionat la idoneïtat de les línies estratègiques marcades per la junta. Amb tot, es va convocar una assemblea extraordinària oberta a tothom per exposar les activitats dutes a terme i les accions que pretenien emprendre. En no rebre el suport esperat, la junta va anunciar la intenció de dimitir i convocar eleccions per a després de l'estiu.

El pla estratègic defensat per l'associació considera la vall de Lord un territori "poc conegut" i amb "manca d'imatge" i pretén solucionar aquests dèficits amb un seguit d'estratègies que situïn al mapa el territori i ho facin amb una imatge atractiva per a un "turisme de qualitat", que aporti riquesa d'una manera sostenible. Amb tot, pretén aconseguir imatge i publicitat, vinculada a la posició de sostenibilitat, mitjançant tres accions concretes: la regulació de la recollida de bolets, la senyalització i control de l'accés motoritzat al bosc i promoure la construcció de la futura escola del poble amb bioconstrucció. A banda d'aquests tres punts, els més polèmics del pla (sobretot la regulació de la recollida de bolets i de l'accés motoritzat), l'associació ha impulsat la creació de producte nou, amb la Fira d'Ous d'Euga i ha continuat apostant per la promoció de la BTT, de la Fira d'Arts i Oficis i dels valors culturals de la vall, oferint visites guiades. Properament tenien la intenció d'editar un tríptic informatiu de la vall de Lord, entre altres accions.