regió7.cat » Solsonès
 Notícia anterior   Notícia següent 

Els ecologistes presenten un recurs

Volen evitar així que la cursa de trial es pugui dur a terme

 10:18  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ACN L'entitat ecologista Ipcena i l'Associació de Turisme de la Vall del Lord han presentat aquest dimarts un recurs contra la resolució de Medi Ambient que autoritza la celebració d'una prova de trial a la Vall del Lord (Solsonès), els propers 4 i 5 de setembre. Segons els ecologistes, 'la competició incompleix la llei perquè passa per senders i pistes que no es poden considerar transitables'. Aquesta no és la primera vegada que s'enfronten a la cursa de trial de la Vall del Lord, els ecologistes ja van aconseguir aturar-la el passat mes de juliol al·legant que causava danys importants al medi natural, cultural i turístic de la vall.

Ipcena ha tornat a mostrar el seu rebuig a la cursa de trial que es té previst celebrar a la Vall del Lord. Segons l'entitat, 'els organitzadors insisteixen a fer malbé el territori'. Tot i que s'ha modificat el recorregut de la cursa respecte al del mes de juliol, els ecologistes continuen denunciant que les pistes per on passa la competició no són transitables perquè no fan els quatre metres d'amplada reglamentària.

El secretari general d'Ipcena, Joan Vázquez, ha denunciat que la pràctica del trial en aquesta zona és 'altament agressiva'. L'entitat ecologista ha recordat que la cursa es celebra en període estival, sense tenir en compte el risc d'incendi que hi ha i asseguren que 'la prova afecta a una de les masses forestals més importants de Catalunya i en zones de difícil accés pels mitjans antiincendis'.

D'altra banda, Ipcena i l'Associació de Turisme de la Vall del Lord també han denunciat la pressió dels organitzadors sobre els agents forestals de la comarca i recorden que ' curiosament, el president de l'entitat organitzadora de la cursa és l'alcalde de Guixers i president del Consell Comarcal del Solsonès, Marià Chaure'.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Enquestes d'actualitat
Veus bé que s´hagi avançat l´inici del curs escolar?
  Sí
  No
Votar »
 
RESULTATS ACTUALS
47%
No 53%
 
Veure més enquestes »
  CONCURS DE FOTOS DE L'ESTIU

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  Món curiós

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad