El bisbat espera que abans de la visita del Papa a Barcelona s´hagi produït el relleu

Els noms dels tres candidats a ocupar la seu episcopal solsonina ja són damunt la taula a Roma

 
El bisbe Jaume Traserra. Deixarà definitivament el càrrec aviat
El bisbe Jaume Traserra. Deixarà definitivament el càrrec aviat  arxiu/j. escudé

D. P.SOLSONA
Els noms dels tres candidats proposats per la nunciatura espanyola per substituir Jaume Traserra al capdavant del bisbat de Solsona ja són damunt la taula al Vaticà, on la Congregació per als Bisbes delibera quin d'ells ha d'ocupar el càrrec. Tot apunta que el nom del successor es farà públic les properes setmanes, abans de la visita del papa Benet XVI a Barcelona, prevista per al 7 de novembre. Així, prop de 15 mesos després de la renúncia del bisbe Traserra per edat, el relleu al bisbat solsoní és imminent. Amb tot, la terna és secreta i el bisbat continua sense confirmar cap possible candidat. Sí que han especulat sobre aquests tres aspirants blocs i fòrums d'opinió eclesiàstics, que apunten Norbert Miracle, Xavier Novell i Ramon Corts, tots tres preveres catalans, com a candidats a succeir l'actual bisbe de Solsona.
Fonts del bisbat han confirmat que ja hi ha terna per a Solsona. Un cop la proposta dels tres candidats a bisbe arriba al Vaticà, el relleu és imminent, segons han explicat a aquest diari experts en història eclesial contemporània. Així, quan la Congregació per als Bisbes del Vaticà confirma el nom del successor, fa arribar la decisió al Papa, que normalment accepta en desconèixer els candidats. Posteriorment, com a "cordialitat i cortesia", es comunica la decisió al govern de l'estat, que si en 15 dies no s'oposa al candidat, es dóna per nomenat el nou successor.
Jaume Traserra va renunciar al càrrec a mitjan juliol de l'any passat en haver complert 75 anys, límit que estableix la legislació canònica. La pròrroga de més d'un any al bisbat de Solsona "no és excepcional" sinó que és un fet "habitual excepte quan els interessa treure-se'l del damunt", segons han explicat els estudiosos.

Tres possibles candidats
El procés d'elecció de nous bisbes acostuma a ser totalment secret. Fins a dia d'avui, el bisbat no ha confirmat cap possible candidat a fer el relleu. Amb tot, fòrums i blocs de discussió catòlics apunten Norbert Miracle, Xavier Novell i Ramon Corts com a integrants de la terna que ha arribat al Vaticà. Norbert Miracle és l'actual rector del Seminari de Tarragona i rector del Seminari major interdiocesà de Catalunya. Segons aquestes informacions, toparia amb l'oposició del sector nacionalista, que no li perdona una carta que va escriure a La Vanguardia en la qual va dir que el monjo Hilari Raguer patia de paranoia severa quan l'historiador va afirmar que als màrtirs de la guerra civil no se'ls havia matat per la seva fe. Xavier Novell és el candidat i mà dreta del bisbe Tra-serra i seria ben vist per l'Opus Dei i no seria especialment grat al sector de capellans més crítics amb la línia actual del bisbat, atès que suposaria una continuïtat. El principal inconvenient per ser el nou bisbe és la seva joventut (ara té 41 anys). Finalment, el tercer nom amb el qual s'especula és el de Ramon Corts, rector de la parròquia de la Concepció de Barcelona. Tot i pertànyer a aquesta diòcesi, no compta amb el suport de Sistach.

  HEMEROTECA

Twitter del Solsonès

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya