El regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, ha fet l´entrega dels premis als vuit guanyadors de l´edició d´enguany de la campanya "Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir". Per participar en aquesta campanya calia comprar durant el mes de juny en un dels establiments solsonins adherits a la campanya, en la qual participen trenta municipis catalans inclosos dins la Xarxa de Barris amb Projectes -impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat-, omplir una butlleta a disposició dels clients i dipositar-la dins l´urna habilitada. Així es va entrar al sorteig de diversos premis de productes i experiències oferts per aquest conjunt de poblacions.

El sorteig es va realitzar en directe el passat 8 de juliol per Solsona FM amb la col·laboració de diversos voluntaris d´Amisol. D´una banda, cinc persones van guanyar cadascuna un lot d´articles i packs oferts per sis dels municipis adherits. Van ser Nona Rovira, amb una butlleta segellada a la botiga de fotografia Resol; Claustre Coromina, per haver comprat a La Vinícola; Dolors Guitart, amb una papereta de Can Massana; Maria Lluïsa Escarrer, amb una butlleta segellada a la Carnisseria Colilles, i Josep Dalmau, per haver signat a Maria Prat.

També es van sortejar dos lots de productes i serveis aportats per establiments del nucli antic de Solsona i es va fer un reconeixement a un comerç adherit a la campanya. Concretament, va ser l´establiment que va segellar la butlleta guanyadora del primer lot, que es va endur el premi ofert pel Vendrell. Les persones afortunades van ser Carmen Bach, per haver omplert la butlleta a la Perruqueria Maria -que al seu torn, va guanyar el guardó del Vendrell-, i Maria Rosa Barons, per haver-ho fet a la Perruqueria Dolors.

El regidor de Promoció Econòmica posa de relleu l´èxit d´aquesta campanya. "No és una acció de resultats immediats, però és un treball de formigueta per anar fidelitzant els clients del comerç de proximitat". Destaca que la majoria d´establiments que hi participen repeteixen un any rere l´altre i hi ha un interès creixent de la iniciativa arreu de Catalunya, que alhora augmenta els premis. A més, "està previst que a partir de l´any que ve s´hi sumin altres departaments de la Generalitat per fer-la més gran".

La campanya "Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir" també té una vessant de promoció turística, ja que difon la riquesa dels municipis adherits. Els guanyadors es passejaran pels pobles i ciutats per conèixer de primera mà els al·licients de cada lloc. Tindran temps per fer-ho entre el juliol i el desembre d´enguany. Solsona ha ofert als visitants afortunats un dinar per dues persones, una visita guiada, un producte típic de pastisseria i un joc memory de la ciutat.