45 autònoms del Solsonès participen en els cursos de formació del Consell

Els professionals han pogut formar-se en anglès, noves tecnologies i disseny amb el programa Autocad

09.08.2015 | 07:52
Professionals i autònoms del Solsonès participen en un dels cursos de formació del Consell Comarcal

Un grup de 45 professionals i autònoms del Solsonès ha participat enguany en els cursos de formació contínua dirigits a persones en actiu que organitza el Consell Comarcal del Solsonès amb la col·laboració del Centre d'Empreses Innovadores (CEI) del Solsonès, del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), del ministeri de Treball i Immigració del govern espanyol i de l'Institut per al Desenvolupament de la Formació i l'Ocupació (IDFO) del sindicat UGT. Segons fonts del Consell Comarcal, l'assistència i la participació als cursos ha superat "totes les expectatives".
Els tallers educatius van començar-se l'abril d'aquest any i van finalitzar el dijous 30 de juliol passat. Aquestes fonts expliquen que la finalitat dels cursos consisteix a "proveir de mitjans" els treballadors i emprenedors de la comarca. "La formació contínua no persegueix altre objectiu que el de poder dotar d'eines útils les petites i mitjanes empreses, les quals desenvolupen un paper fonamental en el teixit de l'economia local i comarcal", puntualitzen.

Potenciar l'anglès
Un dels cursos oferts enguany pel Consell Comarcal és el d'anglès, que, segons l'ens comarcal, "va tenir una acollida molt bona i va aconseguir omplir totes les places ofertes". D'acord amb aquest organisme, en un món cada vegada més global, la importància de disposar d'un bon nivell d'anglès "és un requisit cada vegada més necessari, de què tothom ha assolit consciència". Un total de quinze persones van participar en aquest curs de formació en llengües estrangeres.
La resta de tallers ha tingut com a matèries d'estudi l'aplicació de les noves tecnologies en l'àmbit dels negocis i l'emprenedoria. El primer, que porta per títol "Màrqueting 2.0: el nou màrqueting de les xarxes socials", va ensenyar els alumnes a gestionar les necessitats de comunicació de l'empresa d'una forma òptima a través de les xarxes socials i va orientar els estudiants a l'hora de dissenyar un pla de màrqueting en línia que els permeti millorar la interactuació digital amb els clients actuals i amb els futurs clients potencials de la companyia. 15 persones van participar en el curs.
El segon, que també ha tingut una bona acollida, ha versat sobre l'aplicació del programa Autocad en el disseny de peces, eines i plànols. "L'objectiu que ens vam proposar va ser el d'adquirir els coneixements per crear i optimitzar els dissenys assistits per ordinador en la modelització en dues dimensions", expliquen els responsables del taller.
Aquests cursos se sumen als que ja ofereix el Centre de Formació d'Adults (CFA) del Solsonès, ubicat a la seu del Consell.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema