La fallada de la cobertura de telèfon mòbil ha restat reserves als hotels i càmpings de la vall de Lord. L'avaria que, segons Movistar, es va produir divendres a la tarda en una antena de radioenllaç que es va reparar dilluns, va alterar el funcionament dels establiments turístics de la vall de Lord durant el cap de setmana passat.

A l'hotel Fonts del Cardener, ubicat en el municipi de la Coma i la Pedra, el tall els va afectar "molt". D'una banda, els hostes no van poder utilitzar el telèfon mòbil. I de l'altra, l'administració de l'hotel no va poder fer servir amb normalitat ni el sistema de cobrament amb targetes bancàries ni la línia de telèfon fix, ja que "funcionava molt més lent i a vegades fins i tot no hi havia connexió". Aquestes fonts van assegurar que l'incident va passar en un dels tres caps de setmana de l'any en què vénen més visitants a la zona. "Són els dies de més gent, ja que se celebren les festes majors de Sant Llorenç de Morunys i de la Coma", van explicar. L'hotel Fonts del Cardener no presentarà cap reclamació a Movistar, però lamenta que l'empresa et cobri pel servei i no te l'ofereixi durant quatre dies.

Un dels allotjaments més afectats per l'avaria ha estat l'hotel rural i restaurant Cal Joan del Batlle, també situat a la Coma i la Pedra. "Depenem al 100% del telèfon mòbil", va afirmar el responsable de l'establiment a aquest diari. Quan el servei de telefonia es va restablir abans-d'ahir al migdia, tenia "unes 70 trucades perdudes a la bústia del mòbil, probablement per fer una reserva". El propietari de Cal Joan del Batlle voldria fer una reclamació a l'empresa, però no les té totes. "Si fóssim una colla, ens en podríem sortir. Si ho he de fer jo sol, em portarà molts maldecaps", va admetre.

Treballadors amb mòbil

Els treballadors del càmping Morunys, situat a un quilòmetre i mig del nucli urbà de Sant Llorenç de Morunys, sempre porten un telèfon mòbil a sobre. És la seva eina de treball. Amb aquest instrument, per exemple, informen els campistes que han llogat un bungalou sobre les característiques de la cuina i de les habitacions. Tot i que els clients fan les reserves a través de la xarxa i, al càmping Morunys, Internet no va fallar durant el cap de setmana passat, el tall del servei de telefonia mòbil va afectar els treballadors de l'establiment a l'hora de poder parlar amb els turistes. "Ens passava que sentíem perfectament el client, però ell no ens sentia quan parlàvem", van apuntar.

L'hotel-restaurant l'Avet, del Port del Comte, és un dels establiments a qui l'avaria va causar menys problemes. La fallada de la cobertura no els va afectar ni la línia de telèfon fix ni el funcionament d'Internet, encara que va inutilitzar els telèfons mòbils. "Per sort, una part important dels clients van poder fer una reserva i han vingut", van relatar. Els propietaris de l'Avet se senten afortunats. Una setmana abans de l'avaria, van instal·lar un sistema de cobrament per a targetes que utilitza la tecnologia WiFi. "Si hagués estat així, aquests dies no podríem haver cobrat", van afirmar.

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC), que depèn del Consell Comarcal del Solsonès, va explicar ahir a aquest diari que ha assessorat l'Ajuntament de la Coma i la Pedra perquè pugui fer una reclamació a l'empresa. De moment, cap particular s'ha posat en contacte amb l'oficina, que recorda que "tots els afectats tenen el dret a presentar una queixa".

Els hotelers i restauradors de la vall de Lord coincidien ahir a destacar un fet extraordinari: la zona no havia tingut mai una fallada de la cobertura de telèfon mòbil durant quatre dies. Si bé els talls en el servei ocorren amb força freqüència, explicaven, no havia passat mai que els problemes es prolonguessin tant de temps.