Més de 300 persones s'han adreçat a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC), des de principi d'any. Les qüestions que han acaparat la majoria de les consultes han estat les relacionades amb telefonia (mòbil, fix i Internet), així com consultes referides al gas o a l'electricitat. De les més de 300 consultes rebudes fins al 30 de setembre, segons fonts del Consell, s'han presentat unes 140 reclamacions, de les quals més del 75% han estat resoltes a favor del consumidor.

L'OCIC del Solsonès es troba situada a les oficines del Consell Comarcal del Solsonès i ofereix informació sobre els drets i deures dels consumidors. Aquest servei tramita les queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d'arbitratge, i també desenvolupa tasques de mediació per resoldre els conflictes entre consumidors i empreses.

L'Oficina Comarcal d'Informació també informa i assessora les empreses en temes de consum. Destaca, en primer lloc, l'àmbit de les telecomunicacions, (telefonia fixa i mòbil, en especial, SMS premium), seguit per consultes relacionades amb subministraments de gas i electricitat. La resta de reclamacions es dirigeixen al món de l'automòbil, ja sigui compra i reparacions, serveis financers i assegurances de tot tipus (llar, salut, vehicles), entre altres aspectes.