Per fomentar el coneixement dels elements patrimonials que hi ha al Solsonès, les escoles d'educació infantil i primària de la comarca, a més de la llar d'infants El Pi i la UEC L'Afrau, han posat en marxa, durant aquest curs, el projecte "Apadrinem el nostre patrimoni", sota el lideratge del Servei Educatiu del Solsonès. L'objectiu final és que els nens i nenes es facin seu el patrimoni del territori, el valorin i l'estimin.

Els alumnes dels tretze centres educatius que formen part del projecte han començat escollint un element patrimonial del seu entorn per tal d'adoptar-lo o apadrinar-lo. Durant el curs, els infants realitzaran un treball d'investigació al voltant d'aquest indret patrimonial i, posteriorment, n'elaboraran material divulgatiu per tal de donar-lo a conèixer.

Algunes escoles de la comarca ja van fer, el curs passat, una prova pilot del projecte que sorgeix del departament d'Ensenyament. Segons apunta el director del Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Solsonès, Joan Coromina, els alumnes "fan una recerca informativa de l'element patrimonial i fan activitats de difusió amb tríptics, cartells o maquetes sobre el monument". En aquest sentit, els estudiants "coneixen el patrimoni i se'l fan seu, és una manera d'apropar l'entorn més proper, a la vegada que en fan difusió a la comunitat educativa i al seu entorn", diu Coromina, que també apunta que és "un projecte a llarg termini que durarà tres o quatre cursos".