Quan falten menys de cinc mesos perquè finalitzi, el proper 31 de juliol, la campanya dels amfitrions solsonins, aquesta no està resultant tan efectiva com es preveia. La iniciativa consisteix en l'acreditació i la formació dels amfitrions, que han de ser persones de Solsona o amb un lligam amb la ciutat, que creuen en el seu potencial turístic i estan disposades a difondre'l entre la seva xarxa de contactes personals i professionals. Aquesta difusió s'articula mitjançant el "pack del visitant", que és un fullet amb la informació dels establiments adherits a la campanya i un seguit de vals de descompte o de regal que el turista ha de lliurar en la seva visita a Solsona. Precisament, el sistema de vals és un dels punt qüestionats pels mateixos amfitrions. Ivan Viladrich, amfitrió, ha detectat que "no tothom se sent còmode fent-los servir, i culturalment és xocant per a algunes nacionalitats". També creu que és fàcil oblidar-se de donar-lo a l'establiment.

En el moment de fer el lliurament del pack al visitant potencial, se li demanen les dades de contacte per mantenir-lo informat de les activitats turístiques de la ciutat, i s'identifica el tríptic que rep per fer un seguiment de quines són les persones que n'han acabat fent ús. Mita Cases, que també és amfitriona, creu que potser caldria haver fet aquest seguiment des del moment del lliurament "sense aclaparar, però recordant-los que el tenen i que el poden fer servir", per evitar que moltes de les ofertes es quedin al calaix.