Sant Llorenç busca solucions per reduir la velocitat dels vehicles al pas per la vila

El servei de Carreteres no permet la instal·lació de trams elevats per a vianants ni de bandes

07.05.2016 | 07:41
La nova rotonda que s´està construint a la zona de la plaça del Mur de Sant Llorenç

L'Ajuntament de Sant Llorenç estudia un sistema per aconseguir la disminució de la velocitat dels vehicles que circulen per la carretera de Berga a l'alçada del nucli antic davant la negativa del servei de carreteres de la Generalitat de Catalunya d'autoritzar la construcció d'un pas de vianants elevat.

L'alcalde de Sant Llorenç, Francesc Xavier Mas, ha explicat que, tot i que estan en contacte amb el servei territorial de carreteres i que el seu responsable, Jordi Benet, es va desplaçar a la capital de la vall de Lord per conèixer de primera mà la situació, no troben un sistema que satisfaci totes les parts. Mas i el seu Ajuntament són partidaris de la construcció d'un pas de vianants elevat o de posar unes bandes reductores de la velocitat i des de carreteres no autoritzen aquests sistemes i els proposen la instal·lació d'un semàfor limitador de velocitat que s'activa quan els vehicles excedeixen els 50 quilòmetres per hora. Mas diu que "al lloc on s'hauria de col·locar fa molt lleig i no ens convenç la solució".

Núria Font, representant del servei de Carreteres, ha argumentat que "només autoritzem la instal·lació de bandes reductores o passos elevats en carreteres que tenen un percentatge molt alt de circulació interna de la població". Així, només en els casos en què els vehicles de pas no superen el 25% el volum de la circulació es poden utilitzar aquestes mesures per evitar l'excés de velocitat. En els altres casos, com és el de Sant Llorenç, "el que fem és un reforç de la senyalització i utilitzar els elements urbans per augmentar la sensació d'obstacle, cosa que fa que els vehicles redueixin la velocitat de la marxa". I si no n'hi ha prou, "posem un semàfor o senyals lluminosos de limitació a 50 km/h que parpellegen".

De vegades, ha explicat Font, "es parla amb el Servei Català de Trànsit perquè enviïn un radar i ens adonem que hi ha molt pocs vehicle que superin la velocitat màxima permesa". Segons Font, "el fet de ser una zona urbana ens dóna, sovint, la percepció que els cotxes van més de pressa del que realment van".

Per millorar la seguretat al tram urbà de la carretera de Berga al seu pas per la població, l'Ajuntament ha consensuat amb la Generalitat algunes actuacions que ja s'han implementat o estan en procés com la construcció de la rotonda de la plaça del Mur. Aquestes obres van a càrrec del Govern, però el consistori hi contribueix amb 4.000 euros que serviran per pavimentar de nou la vorera del davant de l'Oficina de Turisme i minimitzar les barreres arquitectòniques que impedeixen l'accés als passos de vianants de la zona.

Les altres mesures que ja es van aplicar fa uns dies a la mateixa zona amb l'objectiu de fer-la més segura són incrementar les places d'aparcament que hi ha a l'espai i pintar nous passos de vianants. L'Ajuntament continua reivindicant als responsables de la via la construcció d'una nova rotonda a les Eres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema