Les empreses solsonines aprenen com exportar en la XXIa Jornada econòmica

Poma de Muntanya Biolord i Ganiveteria Pallarès volen impulsar les seves vendes a l'exterior

13.05.2016 | 07:53
Diàleg entre Montse Centellas i Josep Pintó i David Pallarès al Consell

"El coneixement del context cultural i de les pautes que regeixen les relacions personals en un país determinat és imprescindible per a les empreses que es plantegen exportar els seus productes a mitjà o a llarg termini". Aquesta és una de les recomanacions que Montse Centellas, consultora d'internacionalització per a pimes i especialista en mercats asiàtics, va fer ahir al migdia a les companyies solsonines amb projecció internacional en la seva ponència, emmarcada en els actes de la XXIa Jornada econòmica del Solsonès.

En la xerrada, que va tenir lloc a la sala Francesca de Llobera del Consell Comarcal del Solsonès, Centellas també va assenyalar que "saber relacionar-se amb els empresaris locals" i "ser capaç d'identificar el teu públic objectiu" són les claus perquè un projecte empresarial d'exportació pugui reeixir.

Durant la conferència de l'experta en internacionalització, els representants de dues empreses solsonines que han iniciat o volen iniciar processos per exportar els seus productes -Josep Pintó, de la marca Poma de Muntanya Biolord, i David Pallarès, de la Ganiveteria Pallarès-, van intervenir i van establir un diàleg amb Centellas.

"Actualment estem internacionalitzant l'empresa. Encara exportem molt poc, aproximadament entre el 20% i el 25% de la producció, i no tenim un departament que només gestioni les vendes a l'estranger. Els països en què operem són França, Alemanya i els Estats Units, de moment", va explicar Pallarès ahir a aquest diari. Segons el responsable de l'empresa ganivetera centenària, en el futur volen augmentar "notablement" les exportacions "arreu del món".

Pel que fa a Poma de Muntanya Biolord, Pintó va afirmar a Regió7 que l'empresa d'agricultura ecològica, fundada l'octubre del 2013 a Sant Llorenç de Morunys, "encara no exporta els seus productes", tot i que no descarta fer-ho d'"aquí a pocs anys". "Volem estar preparats per ser capaços de vendre una part de la nostra producció a l'estranger", va assegurar Pintó, que també va recordar una dada esperançadora per al sector: "durant el 2015, el consum de productes ecològics ha augmentat el 20% a Catalunya. La gent demana els nostres productes". Fa dos anys i mig, en la presentació del projecte empresarial als mitjans de comunicació, Pintó va anunciar que Poma de Muntanya Biolord es fixava com a repte arribar a una producció d'un milió de quilos de poma l'any 2020.

Errors comuns
Segons Centellas, les empreses catalanes que es proposen vendre els seus productes a l'estranger solen cometre diversos "errors comuns" quan inicien l'activitat exportadora. El més freqüent és que "volen arribar a massa mercats alhora". En aquest sentit, Centellas recomana a les empreses que entenguin la internacionalització com un procés "llarg" en què cal ser "pacient i constant". L'experta també aconsella a les empreses que facin un procés intern d'internacionalització (crear les estructures que et permeten estar preparat per vendre arreu del món) abans d'exportar.

En l'edició d'enguany de la Jornada econòmica del Solsonès, també hi van intervenir Pere Aragonès, secretari d'Economia de la Generalitat, que va exposar els motius pels quals la independència de Catalunya és "plenament viable", i Georgina Dalmau, sòcia fundadora de Milimètric Màrqueting, que va explicar al públic que omplia la sala Francesca de Llobera del Consell Comarcal com poden utilitzar Facebook les empreses per promocionar-se.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema