Les queixes de la gent gran impulsen un règim disciplinari al conveni del Centre Sanitari

L'organisme va aprovar la creació d'aquest codi en la seva darrera sessió plenària

10.06.2016 | 08:34

La junta del Centre Sanitari del Solsonès va aprovar en la seva darrera sessió plenària el règim disciplinari que afecta els treballadors del centre. L'elaboració d'aquesta normativa disciplinària està motivada, en part, per les repetides queixes expressades pels representants del Consell de la Gent Gran de Solsona a la junta del centre.

Segons els representants d'aquest col·lectiu, alguns professionals de la medicina no compleixen els horaris d'entrada i sortida que tenen establerts o no dediquen totes les hores que tenen estipulades a l'atenció dels pacients. Tal com ha explicat la presidenta del Consell Comarcal, Sara Alarcón, aquestes reclamacions no han estat puntuals, sinó que ja fa diverses legislatures que els representants d'aquest col·lectiu demanen que es faci alguna cosa per restablir un funcionament adequat de l'atenció primària a la ciutat. Alarcón explica que des de l'oposició "havíem demanat que es prenguessin mesures i sempre ens havien donat excuses".

Un cop van accedir al govern del Consell Comarcal -que és l'ens del qual depèn el Centre Sanitari del Solsonès-, i van començar a treballar "per posar l'ordre que feia anys que es demanava", van constatar que "no hi havia una manera de poder sancionar a qui no compleix les normes perquè no s'havia previst un reglament disciplinari". Afegeix que "va ser una sorpresa veure que mai no s'havia inclòs un règim de possibles sancions en el conveni de personal".

A partir d'aquí els responsables de l'ens sanitari, que agafen com a model un reglament que ja estava aprovat per la Xarxa d'Hospitals d'Utilització Pública (XHUP), van negociar la seva aplicació amb el comitè d'empresa de l'hospital de Solsona. "Això ha fet que el procés s'hagi allargat en el temps", explica la presidenta.

En la sessió de la junta que va aprovar el reglament, els representants del treballadors de l'hospital van demanar que, ja que s'establia aquest règim disciplinari, fos d'aplicació per a tot el personal. I és que al Centre Sanitari del Solsonès conviuen professionals que estan contractats pel Centre Sanitari amb d'altres que són personal de l'Institut Català de la Salut (ICS) i per als quals, per tant, és d'aplicació un altre conveni col·lectiu.

La direcció de l'ens es va comprometre, explica Alarcón, "a comunicar a l'empresa que els té contractats, és a dir l'ICS, qualsevol tipus d'incidència per tal que sigui l'ICS qui apliqui les mesures oportunes".

Els representants del Consell de la Gent Gran es van mostrar satisfets de l'aprovació del paquet de mesures i que, finalment, el sistema de fitxador pel qual es controla la presència dels professionals al centre estigui en funcionament, però també van deixar clar que si tothom actués amb la responsabilitat adient no caldria establir aquest tipus de reglaments. D'altra banda, van expressar el malestar dels usuaris per la manca de puntualitat en les visites programades d'atenció primària.

La presidenta del Centre Sanitari, Pilar Fons, va avançar que aquesta setmana s'ha reestructurat el servei amb la creació d'un equip per atendre les urgències que ha de permetre que els metges de família segueixin l'agenda del dia sense haver d'intercalar les visites urgents. Aquest sistema es troba en període de proves i no se'n podrà valorar l'efectivitat fins que hagin passat uns mesos de la seva posada en marxa. Va afegir que, perquè sigui efectiu, caldrà delimitar molt bé quines de les visites són urgents i s'haurà de fer pedagogia entre els usuaris del servei d'urgències.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema