Conèixer de primera mà el producte que s'elabora al costat de casa i que es pot incloure fàcilment i a un cost just a la carta dels restaurants de la zona, i d'aquesta manera valoritzar el producte autòcton i crear xarxa per tal que tots -productors i restauradors- puguin beneficiar-se'n i tirar endavant els seus negocis. Aquesta era la idea de la segona sessió de treball en xarxa al voltant del producte local que va organitzar ahir el Consell Comarcal del Solsonès.

Els responsables dels establiments hostalers de la comarca del Solsonès, de les cuines col·lectives de la zona i alguns representants de restaurants de la Segarra i el Berguedà van poder conèixer el producte local que s'elabora al territori i estudiar introduir-lo a les seves cartes i menús.

El casal cívic Xavier Jounou de Solsona va acollir aquesta sessió en què els productors alimentaris van presentar els seu productes als xefs i responsables dels restaurants i hotels que hi eren presents. La dinàmica de la sessió es va desenvolupar en reunions molt breus, de només 4 minuts, que van permetre a cadascun dels elaboradors parlar amb tots els responsables hostalers i establir contactes que més endavant els puguin portar a la introducció del producte de proximitat a les cartes dels diferents establiments.

Es tractava de la segona trobada d'aquest tipus que s'organitza des del Consell Comarcal del Solsonès, amb la col·laboració, en aquesta ocasió, de l'Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona i també de la Diputació de Lleida. La coordinació de la sessió va anar a càrrec de Raiels. Núria Serena, una de les responsables de l'empresa, assegurava ahir que "els productors estan molt disposats i motivats a moure's per presentar el producte que elaboren". Així, molts dels participants a la sessió portaven mostres del seu producte i, en els casos en què és possible, oferien tastos als responsables dels restaurants.

Si bé les reunions de quatre minuts no permeten tancar cap negoci concret, els participants van sortir de la sessió carregats de nous contactes. Cristina Bolló, del restaurant Crisami, afirmava que "hi ha molts productors locals que són a la jornada als quals ja estem comprant producte", però tot i això va valorar positivament la iniciativa. El sector hostaler, però, va ser menys participatiu a la sessió i alguns dels restauradors que s'havien compromès a participar-hi no hi van assistir.