Els col·laboradors de la ràdio de Solsona i els membres del Consell Municipal de la Comunicació -un òrgan consultiu configurat per entitats, partits polítics i veïns- formaran un grup de treball que ha d'aconseguir incrementar el nombre de programes a la ràdio municipal de Solsona, que actualment són pocs.

L'emissora municipal de Solsona FM passa la gran part de les hores del dia amb música preprogramada. El motiu és que només hi ha una treballadora, amb una jornada reduïda, que s'encarrega del butlletí de notícies i dura pocs minuts cada migdia, un segon treballador a temps parcial i uns quants col·laboradors que hi fan algun programa, ja que amb els anys el nombre de col·laboradors s'ha anat reduint.

Davant la situació, l'Ajuntament va exposar un conveni amb l'empresa privada Apunts Gràfics S.L., encarregada de l'edició de la revista de Solsona, perquè s'encarregués de tota la programació menys dels informatius. A canvi, aquesta companyia s'emportava els beneficis que pogués obtenir a través de la publicitat. Quan el consistori va plantejar l'acord el mes passat al Consell Municipal de la Comunicació, però, aquest no va acceptar-ho perquè la proposta arribava quan el tracte ja estava en marxa i, a més, suposava la privatització de gran part de la graella.

Com que el conveni no ha prosperat i ara el futur de l'únic mitjà de comunicació públic de tota la comarca és incert, el Consell ha decidit aprovar la idea d'Alternativa Solsona-CUP, que consisteix a crear un grup de treball que periòdicament actuï per dinamitzar la ràdio. Aquest grup es posarà en marxa a partir de la tornada de vacances.

Quin model de gestió?

Per al govern municipal, l'opció més adequada per evitar la pèrdua de la programació i aconseguir la dinamització és el conveni amb una empresa privada. L'alcalde, David Rodríguez, admet que "la ràdio no és una prioritat del govern municipal per destinar-hi recursos des que va esclatar la crisi econòmica". Per això, la fórmula que proposen no incrementa el pressupost municipal.

L'ens local assegura que, malgrat l'acord, Solsona FM mantindria la gestió i la producció dels espais informatius, "la base de l'emissora de titularitat pública".

Per al grup principal a l'oposició de CDC, el problema se solucionaria si hi hagués una persona que actués com a reforç tècnic. "Els col·laboradors es troben que s'han de buscar ells els tècnics de so per poder fer el programa", assegura Marc Barbens, de CDC.

Per la seva banda, la CUP remarca la funció dels mitjans públics, "que com a tals s'han de continuar gestionant íntegrament des de les institucions públiques". Alhora critica les formes de fer del govern, i demana que en cas que la col·laboració amb el sector privat sigui imprescindible, el procediment per escollir l'empresa sigui obert i transparent.

De moment, el model de gestió ha quedat en suspens fins a final d'estiu, quan l'equip de col·laboradors de l'emissora faci les propostes per dinamitzar-la.