L'autobús interurbà que va de Solsona a Olius i viceversa variarà els horaris de pas i les zones de parada a partir de l'u de setembre. És una decisió que ha pres el Consell Comarcal per tal d'adequar el servei a la demanda dels usuaris.

D'aquesta manera, en el recorregut s'afegeixen dues parades, una al Casal Cívic de Solsona i, l'altra, al Cementiri de Solsona. En aquest cas, va ser l'Ajuntament de la capital de la comarca l'organisme que les va sol·licitar. "Pel Casal Cívic hi passa molta gent gran i que tinguin un mitjà de transport per arribar-hi des d'on sigui suposa una millora de la seva qualitat de vida", exposa el conseller comarcal de Transport Públic, Xavier Mas.

D'altra banda, però, s'elimina l'aturada al nucli el Tossal, segons el conseller, per falta d'usuaris. "Hem recollit dades d'ús i hem parlat amb el conductor, que és qui coneix més bé el recorregut, i aquesta parada té una demanda molt, molt petita". A més, hi ha parades en què, com fins ara, el bus només hi passarà si els usuaris ho sol·liciten.

En el cas de la modificació dels horaris, el Consell ha apostat pel mateix model: eliminar les hores més infrautilitzades i instaurar el servei en els moments que els veïns el demanaven i no n'hi havia. Així doncs, el principal canvi es troba en suprimir el servei des d'Olius a Solsona a primera hora del matí, concretament a les 6.54 h, i també els d'anada i de tornada que fins ara passen a primera hora de la tarda. A canvi, el servei s'allarga, i en comptes de tenir un últim servei d'anada i tornada a les 6 de la tarda i a dos quarts de 7, respectivament, no s'acabarà fins una hora més tard. L'últim bus sortirà d'Olius a les 7 de la tarda. I el de Solsona cap a Olius a dos quarts de 8. Una reclamació molt estesa especialment pels veïns d'Olius.

Els horaris definitius es publicaran a la pàgina web del Consell per tal que tots els usuaris puguin veure'n els canvis.

El fet que no s'incrementi la freqüència i només es modifiquin els horaris i les parades respon al fet que la Generalitat -institució que financia bona part del servei- marca el nombre de quilòmetres que com a màxim pot fer l'autobús. "Amb aquesta limitació, nosaltres hem d'aconseguir marcar el recorregut que sigui més eficient i útil", assegura el conseller.