Els usuaris de la carretera LV-4241, la via que uneix Solsona amb Coll de Jou, demanen que s'arrangin els primers 2,5 quilòmetres de la via (des de la capital de comarca fins al terme municipal de Lladurs) pel mal estat en què es troba.

Ahir van presentar davant dels mitjans de comunicació les 450 firmes que han recollit l'últim any i mig per reclamar l'actuació urgent de la Diputació de Lleida, titular de la carretera. Les pròximes setmanes es reuniran oficialment amb els membres de l'administració per entregar-los les reclamacions. "Patim des de fa molts anys el tram en pitjors condicions de la comarca, quan per la proximitat i per l'ús quotidià i turístic que se'n fa hauria de ser un dels trams més ben condicionats", exposa el document de la reclamació. "Volem que es tingui en consideració aquesta reclamació necessària per evitar accidents i per donar a les comunicacions de la comarca la dignitat que es mereixen", acaba.

El càmping el Solsonès ha estat el principal actor que ha tirat endavant la queixa, ja que des de fa anys és un dels principals afectats per l'estat de la via. Amb el seu impuls i el suport dels treballadors del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, veïns de la zona, visitants i turistes, han aconseguit les signatures. Tot i això, la recollida no s'ha acabat: "no acabarà fins que no s'adequï la carretera", assegura Jordi Guixé, responsable del càmping.

Un tram curt

Segons narra Guixé, la carretera LV-4241 es va construir fa prop de 30 anys. "Els primers temps hi passaven tots els camions que anaven fins a la guixera, ja que no hi havia l'alternativa de la Llosa del Cavall. El pas constant de vehicles de gran tonatge va fer que l'asfalt es deteriorés amb rapidesa", exposa.

El 2011 la Diputació va actuar i va arranjar la totalitat de la carretera, menys els dos quilòmetres i mig entre Lladurs i Solsona. Una decisió que va crear gran perpexlitat als responsables del càmping. Segons la Diputació, aquest petit tram és el que té més complexitat perquè "requereix la participació de diferents administracions". També afegeix que els últims cinc anys ha invertit més de 2 milions d'euros en la millora del tram i el ferm de la carretera, i que aquest tram que falta s'arreglarà per etapes segons les disponibilitats econòmiques.

"Trobem ridícul que en un tram tan curt i tan transitat no puguin ni tant sols posar-hi una capa d'asfalt. Si no hi ha pressupost ja milloraran el traçat quan puguin, però els sots els han de treure", declara Guixé. Afegeix a la queixa la falta d'una resposta oficial des de l'administració competent. Per la seva banda, l'assessor per al Desenvolupament d'Infraestructures de la corporació lleidetana, Ramon Lleonart, assegura que treballen en els acords per aquest tram.

En la poca distància que separa Solsona de Lladurs hi transiten ciclistes, persones que van a peu i tota mena de vehicles. Per tapar els forats que s'hi han anat creant durant aquests anys, l'administració hi ha tirat grava que ha creat bonys i que complica la circulació especialment als ciclistes, ja que és molt més fàcil relliscar. La via tampoc no té marges.