El nombre de visites a l'oficina de turisme de la vall de Lord durant els mesos d'estiu ha estat de 3.700 persones. El turistes procedeixen principalment de Catalunya, amb el 86 % del total; el 7% de visitants vénen de la resta de l'estat espanyol i el 7% són visitants estrangers, principalment francesos. El turisme familiar és el que predomina a la vall, i representa el 49% de les visites total. La col·laboració de totes les institucions i del sector privat ha permès incrementar les hores d'atenció al públic de l'Oficina de Turisme, i aquest ha estat un factor important en la millora de la qualitat turística de la zona.

El museu i centre d'interpretació de la vall de Lord ha estat un altre factor important per a la promoció turística de la comarca. Situat a la casa prioral de l'antic monestir de Sant Llorenç de Morunys i dins un espai monumental de primer ordre, el museu ha estat remodelat recentment i s'ha orientat com a centre d'interpretació. També s'hi han afegit nous espais dedicats a la geologia i la prehistòria. Durant els mesos d'estiu, aquest equipament ha rebut 3.200 visitants procedents principalment de la resta de Catalunya.

Malgrat aquestes bones dades, l'Associació de Turisme de la Vall de Lord es marca com a objectiu desestacionalitzar i diversificar el visitant, i per aquest motiu han començat a treballar i han assistit al Workshop Buy Catalunya d'aquest mes de setembre, on han tingut l'oportunitat d'oferir els serveis turístics de la vall de Lord als millors operadors especialitzats del món, escollits curosament per l'Agència Catalana de Turisme.