El Consell Municipal de Comunicació de Solsona, òrgan conformat per partits polítics, entitats i veïns de la ciutat, tornarà a valorar la proposta fallida d´externalització de la publicitat i la part tècnica de Solsona FM. Una idea que havia estat suggerida per l´equip de govern d´ERC i posteriorment desestimada per aquest ens consultiu. Fa 10 dies va haver-hi una reunió amb una trentena de col·laboradors de la ràdio per debatre maneres de gestionar-la i com pal·liar-ne la manca de recursos. Segons apunta el regidor de Comunicació, Lluís-Xavier González, però, no van sorgir alternatives.

Ara hi ha prevista una segona reunió a final de mes encara oberta a noves idees. En cas que no hi hagi novetats, l´externalització tornarà a estar sobre la taula.

L´opció contempla que una empresa gestioni la publicitat i la part tècnica, però no els informatius. D´entrada, el govern municipal d´ERC havia presentat un acord amb l´empresa local d´Apunts Gràfics perquè aquesta s´encarregués de fer aquesta gestió. Però, si aquesta idea prosperés amb el vistiplau del Consell Municipal de Comunicació, la voluntat seria obrir un concurs, perquè qualsevol que considerés que compleix els requisits s´hi pogués presentar.

L´emissora municipal de Solsona FM té uns 18 programes i espais ocasionals que inclouen la participació d´una cinquantena de voluntaris i col·laboradors. En plantilla hi ha només una treballadora - la directora - que té jornada reduïda per maternitat, i una tècnica que treballa a temps parcial. Ambdues reben el suport de la cap de Comunicació i Protocol de l´Ajuntament un dia a la setmana i s´encarreguen del butlletí de notícies que es fa al migdia.

Sempre que poden fan tasques de suport tècnic als altres espais radiofònics, ja que hi ha col·laboradors que necessiten aquest cop de mà. «Per la manca de personal i per una qüestió d´horaris no sempre els és possible, fet que suposa un problema. Perquè hi ha un gran número de persones disposades a participar a la ràdio i a aportar-hi temps, però no totes tenen coneixement per fer de tècnic de so», lamenta González.

La llei de Racionalització i Sostenibilitat de l´Administració Local (ARSAL) impedeix contractar una persona per assumir les tasques de suport necessàries. I aquesta mancança acaba repercutint, ara per ara, en una reducció d´hores de programa i més hores de música preprogramada.