El Servei Territorial de Carreteres de la província de Lleida dóna per gairebé acabades les obres de reforçament del talús situat al quilòmetre 70 de la carretera C-55, a l'alçada de Clariana de Cardener. A mitjan setmana, segurament dimecres, acabaran els treballs de condicionament i estabilització d'una inclinació «perillosa per la seva inestabilitat», en paraules de l'organisme territorial lleidatà que depèn de la Generalitat de Catalunya. D'aquesta manera, les obres hauran tingut una durada de gairebé dues setmanes.

Es tracta d'una actuació de conservació i prevenció de despreniments, que ha consistit en el sanejament de la zona, s'han tret els materials superficials amb més risc de desprendre's i s'ha col·locat una malla protectora de filferro. La paret inestable ha quedat protegida, però la cuneta ha quedat oberta i vulnerable, fet que pot comportar que l'aigua hi baixi amb força en els pròxims episodis plujosos.

Els treballs han afectat el doble carril d'avançament en sentit Manresa de la C-55, que s'ha convertit d'un sol carril durant dues setmanes. En paraules del Servei de Carreteres de Lleida, les obres s'han portat a terme després de veure la perillositat de la zona i el material que forma el talús. La conservació de les carreteres del territori català, a més de la redacció de projectes i direcció d'obres de millora i conservació viari, per aconseguir més seguretat per als conductors, és un dels principals objectius de l'ens català, que últimament també ha estat treballant en l'estabilització d'un talús situat a la carretera C-451 (C-75), també dins de la comarca del Solsonès.

Talús a la Llosa

Pel que fa a la inclinació de l marge dret de la presa de la Llosa del Cavall, situada sobre les instal·lacions, també rebrà properament mesures correctores i d'estabilització. Aquest cop, tanmateix, provindran de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), que fa dos mesos va adjudicar el contracte destinat a la redacció del projecte constructiu per definir-ne les actuacions.

Fa més de 10 anys, la zona baixa del talús va ser objecte d'una actuació de protecció amb una malla de triple torsió per evitar la caiguda de pedres, però la geologia de la zona va evidenciar la necessitat d'actuar amb més mesures i també a més alçada per protegir davant la possible caiguda de fragments de roca. Amb aquestes actuacions planificades es pretenen aplicar mesures correctores per protegir a persones, instal·lacions d'explotació i aparcament.