|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EP L'ús cada vegada més estès de les xarxes socials d'Internet com a canal de comunicació i oci entre els adolescents ha fet que, cada vegada sigui més necessari prendre mesures per a protegir els menors d'edat d'un ús indegut d'Internet. Un estudi realitzat a través del portal MSN amb motiu de la celebració del Dia d'Internet, revela que el 24% dels adolescents inclou la direcció del seu domicili particular en el seu perfil a les xarxes socials.
Més de la meitat dels adolescents (56%) reconeixen haver estat contactats per un estrany a través d'Internet i d'aquest percentatge un 76% ha respost "només per curiositat". I és que segons les xifres un 22% dels adolescents creuen que és completament segur 'postejar' informació personal a Internet.
L'estudi ofereix més dades com que el 40% dels joves proporciona el nom de la seva escola en els seus detalls personals. "Els joves comencen a utilitzar Internet a una edat més primerenca cada vegada i els pares han de ser responsables de l'ús que els seus fills fan de la Xarxa. En aquest aspecte, les dues principals eines amb les que comptem són l'educació i el sentit comú" , va dir el president de l'ONG 'Protégeles ", Guillermo Cánovas.
No obstant això, malgrat aquestes xifres, l'enquesta realitzada per Microsoft en el seu portal MSN, també va treure a la llum que el 66% dels pares confia amb que els seus fills prenen les mesures de precaució i seguretat oportunes quan comparteixen informació per Internet.
Els pares no prenen mesures
"A l'enquesta que hem realitzat són els propis pares els que han admès que en molts casos (63%) no prenen cap mesura per protegir els seus fills de les amenaces de la Xarxa i els joves reconeixen que, en la seva majoria (52% ), no tenen cap control per part dels seus progenitors. ", va declarar el director general de consum on line de Microsoft, Juan Carlos Fernández.
Referent a això, durant l'acte celebrat a l'Oficina de la Comissió Europea a Madrid, es va signar un acord de col•laboració entre la companyia de Redmond i la Policia Nacional que contribuirà a fomentar i a facilitar l’aproximació de les noves tecnologies de la informació als nens, als joves i als educadors.
Aquest compromís es materialitzarà en una sèrie de sessions que Microsoft impartirà a la Brigada d'Investigació Tecnològica (BIT) perquè, a més de lluitar directament contra els delictes, puguin informar i formar els adolescents i els professors sobre els conceptes bàsics de seguretat en línia.
"Internet té l'avantatge de l'anonimat per als delinqüents que actuen en a través de la Xarxa, en la majoria dels casos els joves coneixen bé la tecnologia i el seu funcionament però no tenen l'experiència vital necessària, per això és bàsic que siguin els pares els que marquin les pautes de seguretat, va dir el cap de la BIT, el comissari Manuel Vázquez.
|
|
|
|
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | ADRECES I TELEFONS | CORREUS ELECTRÒNICS | PUBLICITAT: TARIFES |
|
|
||||||||
|
|||||||||