EP
La Comissió Europea està investigant les denúncies presentades per tres empreses contra el cercador d'internet Google per abús de posició dominant. Es tracta de les primeres queixes formals que qüestionen les pràctiques de Google que examina l'executiu comunitari.
Les companyies denunciants són la pàgina web britànica de comparació de preus 'Foundem', el cercador francès especialitzat en temes jurídics 'ejustice.fr', i el lloc de comparació de preus Ciao!, integrat en el cercador 'Bing', segons ha revelat Google.
La responsable de Competència de Google, Julia Holtz, ha destacat en el seu bloc que dues d'aquestes empreses, Foundem i Ciao! tenen vincles amb el seu rival Microsoft. Les denunciants acusen el cercador, que acapara el 90% del mercat a la UE, de relegar artificialment els seus llocs web en els resultats de les recerques per ser rivals directes de Google.
"La Comissió pot confirmar que ha rebut tres queixes contra Google que està investigant", ha dit l'executiu comunitari en un comunicat. Ha aclarit que "de moment no s'ha obert cap investigació formal" sinó que únicament s'ha informat Google de les denúncies perquè pugui presentar les seves al·legacions. Brussel·les ha aclarit a més que coopera estretament amb les autoritats de competència nacionals.
"Tot i que cada cas planteja problemes lleugerament diferents, la qüestió que tots plantegen en última instància és si Google està fent alguna cosa per asfixiar la competència o per perjudicar els nostres usuaris i els nostres socis. No és així", ha dit la responsable de Competència de la companyia. "Tot i que presentarem més reaccions i informació sobre aquestes queixes, tenim plena confiança que el nostre negoci funciona en interès dels nostres usuaris i socis, i s'ajusta a la legislació europea de competència", ha insistit Holtz.