El percentatge d'ús del català a Internet en pàgines d'empreses ha arribat aquest maig al 59,24%, segons el baròmetre mensual que elaboren els Webmàsters Independents en Català de Cultura i d'Àmbits Cívics.

En aquesta onada destaquen la incorporació del català al web de Movistar, la segona edició de la campanya 'Navega en català' de i la Fundació puntCAT i el fet que l'eina de traducció de Google, que llegeix textos amb veu artificial, ja parla català. El baròmetre també posa de relleu que la nova Llei de Codi de Consum obligarà les empreses a disposar de web en català. També comenta que 11 dels 35 sectors analitzats a l'estudi tenen un percentatge d'ús del català inferior al 50%.

El baròmetre d'enguany comenta que amb el canvi efectuat per Telefónica, que ha passat a comercialitzar tots els seus productes amb el nom de Movistar, la nova web de Movistar ha incorporat la versió en català. En sentit contrari, la web corporativa de Telefónica, l'ha suprimida. Tot i això, els webmàsters destaquen que els usuaris hi ha guanyat ja que hi ha molt més contingut en llengua catalana que no pas abans.

En aquest aspecte destaca que Movistar és la primera de les grans companyies de telefonia mòbil que incorpora el català a la seva web. Menciona que per exemple, Vodafone, Orange i Yoigo no en tenen.

El baròmetre d'ús del català a Internet s'elabora amb una mostra d'uns 3.000 webs separats en diverses categories centrades bàsicament en l'àmbit empresarial com són per exemple la de la indústria de l'automòbil o la de les telecomunicacions. Algunes també fan referència al sector públic, com la que segueix les institucions de l'Administració de l'Estat i de la UE.