El Mediterrani és un indicador dels canvis climàtics a més gran escala

De l'any 1900 ençà, la seva aigua no ha deixat d'escalfar-se i de tornar-se cada vegada més salada

 01:46  

EFEMADRID
La temperatura i la salinitat del Mediterrani occidental pugen des de l'any 1900, però aquest increment s'ha accelerat des de mitjan anys 70, segons ha comprovat un equip de científics espanyols. En la investigació, els resultats de la qual s'han publicat al Journal of Marine System, han intervingut científics de l'Institut Espanyol d'Oceanografia (IEO), i de l'Institut de Ciències del Mar (ICM) de Barcelona. Els científics han demostrat que les aigües del Mediterrani occidental s'han anat escalfant una mil·lèsima cada any al llarg del segle XX, i de manera més accentuada des de mitjan anys 70. Han reconstruït les sèries de temperatura i salinitat més llargues analitzades fins ara al Mediterrani occidental, i han observat que la manera com augmenta la temperatura de les capes profundes del Mediterrani occidental està relacionada amb la temperatura de l'aire a l'hemisferi nord i amb la calor absorbida per l'oceà Atlàntic. Així, doncs, el mar Mediterrani occidental és, segons aquests científics, un excel·lent indicador dels canvis que s'estan produint en el clima terrestre a una major escala. Per dur a terme l'estudi, s'han utilitzat dades del vigent projecte de monitoratge del Mediterrani occidental del IEO (denominat RADMED), de projectes previs com Ecomálaga, Ecomurcia i Cirbal i de sèries històriques de l'estació de l'Estartit.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya