El commovedor tribut d'un estudiant de disseny de Hong Kong al fundador d'Apple Steve Jobs s'ha convertit en un èxit a Internet pel seu simbolisme minimalista i entendridor. A més, li ha arribat una oferta de feina i una allau de 'merchandising' commemoratiu utilitzant el seu disseny.

A Jonathan Mak, estudiant de 19 anys de l'Escola de Disseny de la Universitat Politècnica de Hong Kong, se li va ocórrer la idea d'incorporar la silueta d'Steve Jobs a la mossegada del logo d'Apple, simbolitzant tant la seva marxa com la seva prolongada presència en el cor de la companyia.

El disseny es va estendre com la pólvora pel ciberespai, plasmat en centenars de milers de comentaris i fins i tot en les xapes commemoratives i samarretes que es venen a eBay mostrant la imatge. Fins i tot l'actor Ashton Kutcher ha utilitzat el logo com a foto del seu perfil de Twitter.

"Ha estat un dia de bojos", ha confessat Mak a Reuters. "Estic emocionat i alhora terroritzat", ha afegit l'adolescent. Mak ha afirmat que havia rebut una oferta de feina pel seu disseny. "De veritat que no tinc paraules", ha indicat a Twitter.

Jobs, cofundador d'Apple que va crear dispositius revolucionaris i va reconfigurar la manera d'aproximar-se als ordinadors i les comunicacions personals, va morir aquest dimecres als 56 anys.

Mak, que va crear el logo després que Jobs dimitís com a conseller delegat d'Apple l'agost, ha indicat que no havia generat massa expectació fins que el va tornar a pujar aquest dijous.