L'Associació Espanyola de Mitjans de Comunicació Online, MediosOn, ha anunciat en FICOD un acord que obre a les companyies que constitueixen l'associació la possibilitat d´integrar-se en una xarxa Premium per comercialitzar conjuntament els espais publicitaris de més d'un centenar de mitjans digitals amb una eina intel•ligent, contextual i semàntica, que associarà marques de prestigi amb continguts de qualitat.

Aquesta iniciativa històrica entre editors espanyols és pionera a l´Estat i ja s'ha desenvolupat amb èxit en altres països com Itàlia, a la recerca d'una alternativa a la posició de domini de Google, cosa que ha permès millorar significativament els ingressos dels mitjans digitals.

MediosOn treballa en aquest projecte des del naixement de l'associació, però ha estat en l'últim any quan ha intensificat els seus esforços en la recerca d'un proveïdor de referència capaç d'oferir una eina amb la millor tecnologia intel•ligent del mercat, que aporti coneixement semàntic, possibilitats de subhasta i contextualització dels continguts amb propostes publicitàries afins per a un inventari comú.

L'associació ha analitzat en els últims mesos, a través del Comitè de Nous Ingressos, a cinc dels principals actors del mercat en la comercialització de publicitat en línia i ha optat finalment per cXense, una companyia tecnològica noruega que opera al mercat global amb una eina intel•ligent de provada eficàcia, amb la qual els editors espanyols esperen poder formalitzar el marc jurídic de l'acord, definint els equips comercials i implantar l'eina entre els associats que s'incorporin voluntàriament al projecte.

L'Associació Espanyola de Mitjans de Comunicació Online, MediosOn, va néixer el febrer del 2009 per promoure i representar els interessos de les empreses editores de mitjans en línia davant el mercat, els diferents actors de la indústria digital i les institucions públiques, promoure vies de relació permanent entre els seus associats, i fomentar el desenvolupament de la societat de la informació a Espanya. Mitjans On representa més d'un centenar de mitjans en línia espanyols amb una audiència global de més de 20 milions d'usuaris.

MediosOn està integrat per Premsa Ibérica, Vocento, PRISA, Unitat Editorial, Grup Godó, Grup Zeta, Hearst Magazine, Grup Antena 3, La Sexta, El Economista, Efe, Terra, Softonic i Iogenia, empresa comercialitzadora dels espais digitals de l'Heraldo d'Aragó i del Diari de Navarra.