El 46,3 per cent dels usuaris mòbils de l´Estat espanyol utilitzen un 'smartphone', aconseguint que sigui el segon país amb més usuaris a Europa, per darrere de Regne Unit. A l´Estat es dóna el major percentatge d'usuaris que escolten música al seu mòbil, i els usuaris també destaquen per l'enviament de missatges de text i per la utilització d'aplicacions en els seus terminals.

Els mòbils s'estan convertint en el centre de l'experiència multimèdia dels usuaris. Amb els 'smartphones', les possibilitats d'ús s'han ampliat, i és possible consumir música, vídeos o connectar-se a Internet, tot des dels telèfons. La companyia d'anàlisi comScore ha realitzat un estudi en cinc països europeus, Espanya, Alemanya, França, Itàlia i Regne Unit per comprovar l'ús dels 'smartphones' en els diferents països. L'estudi mostra dades dels usuaris en el trimestre de juliol a setembre d'aquest any.

El país on els 'smartphones' són més freqüents és Regne Unit, amb un 46,9 per cent dels usuaris de mòbils. Espanya és el segon país amb més usuaris d´'smartphones', amb un 46,3 per cent. Per darrere estan Itàlia, amb un 40,4 per cent, i França i Alemanya amb un 36,7 i un 33 per cent respectivament.

Quant a l'ús de serveis en els mòbils, els espanyols destaquen per tenir un alt percentatge en totes les categories, però sobretot en el consum de música. El 32,6 per cent dels usuaris de mòbils a l´Estat usa el seu dispositiu com a reproductor de música, per davant del 25,6 per cent d'Alemanya i molt per sobre del 23,3 per cent dels francesos.

Un altre apartat en què els espanyols destaquen és en l'ús d'aplicacions en els mòbils. Un 35,4 per cent ha utilitzat alguna aplicació en el seu mòbil, fent dels espanyols els segons en aquest sentit. Els usuaris de Regne Unit, un 44,9 per cent són els primers en aquest sentit, i els alemanys amb un 30,4 per cent els que menys.

Utilitzar Internet al mòbil també és cada vegada més freqüent. En aquest cas, comScore ha analitzat l'ús d'un navegador des dels dispositius mòbils, i el Regne Unit torna a liderar amb un 46,9 per cent. En aquest cas, Espanya cedeix la segona posició a França, amb un 35,3 per cent enfront del 34,7 nacional.

Una altra activitat que està en ple creixement és l'ús de jocs en els mòbils. Els usuaris de Regne Unit una vegada més són els líders en aquest terreny, amb un 33,8 per cent que afirma jugar al seu mòbil. Itàlia ocupa la segona posició amb un 30,1 per cent, per davant dels espanyols, que han aconseguit un 28,7 per cent.

Sobre l'enviament de missatges de text, una altra de les activitats més populars entre els usuaris tradicionalment, els espanyols són els tercers amb un 80,4 per cent. Regne Unit torna a demostrar el major nombre d'usuaris que realitzen aquesta funció amb un 90,6 per cent.

Finalment comScore ha enquestat als usuaris sobre l'accés a notícies i a xarxes socials. En el primer cas, el 16,2 per cent dels usuaris espanyols ha accedit a notícies des del seu mòbil, lluny del 26,2 per cent de Regne Unit i per darrere de França i Itàlia. Pel que fa a les xarxes socials, el 23,1 per cent dels usuaris espanyols ha usat el seu mòbil per entrar en aquests serveis, els segons que més per darrere del 35,1 per cent de Regne Unit.