Des de fa anys és una tendència de navegació web que es ve observant i no fa sinó seguir augmentant. Quan utilitzem internet, és més habitual que anem al cercador en comptes d'introduir la URL de la pàgina que volem visitar, encara que sapiguem on anem. És el que els analistes anomenen "recerques de navegació".

Els termes més buscats a internet no són productes, ni personatges famosos; tampoc pel · lícules o cançons. No són coses que l'usuari vulgui descobrir, sinó llocs que sap que va a visitar, als que es dirigeix. No obstant això, per comoditat l'internauta prefereix sol · licitar el resultat en un cercador i després punxar l'hipervincle.

D'aquesta manera, i especialment després de la irrupció de la funció de cerca instantània introduïda per Google i adoptada després per altres, els termes més introduïts en les caixes dels cercadors fan referència a les pàgines web més populars del món, segons un recent estudi elaborat als Estats Units per Experian Hitwise.

D'aquesta manera, de la mateixa manera que Facebook és la pàgina més visitada, la xarxa social també va acaparar i va liderar les consultes en cercadors. Quatre referències formen part del top 10 del més buscat, simplement per anar a la pantalla d'accés de la xarxa social (Facebook, en primer lloc, Facebook login, en tercer, facebook.com, en cinquè, i www.facebook.com , en vuitè).

YouTube, que és la tercera web més visitada dels Estats Units, és el segon terme més buscat a Internet.Yahoo! té diverses webs entre les més visitades dels Estats Units (mail.yahoo.com, www.yahoo.com i search.yahoo.com) i també ocupa dos llocs en el rànquing dels 10 termes més buscats: sisè (yahoo) i desè (yahoo.com).

La resta de termes que completen el 'Top 10' del més buscat als Estats Units el 2011 són: Craiglist (quart lloc), ebay (setè), MapQuest (novè).

"Les recerques de navegació dominar els resultats de cerca, ja que els usuaris prefereixen ho prefereixen a escriure a la barra del navegador", ha explicat el general manager de Experian Hitwise, Simon Bradstock.

A més, la tècnica fins i tot s'està refinant. La companyia d'anàlisi s'ha observat un increment d'un 11 per cent en les recerques d'una sola paraula que fa referència a un servei en línia, com 'You' (per YouTube) o 'Face' (per Facebook).

D'aquesta manera, els comerciants han de ser "particularment encertats amb la marca quan tracten d'optimitzar les campanyes de recerca en base a aquest comportament, que és conseqüència dels resultat de la funció de cerca predictiva, present en la majoria dels cercadors" , ha explicat Bradstock.