Quan un any s'acaba un sol mirar enrere i recordar el més significatiu en diferents camps de la vida. I pel que fa a la tecnologia es refereix, no seria diferent.

Aquest 2011 serà recordat entre moltes altres coses per haver estat l'any en què va morir Steve Jobs. L'artífex de productes tan quotidians i genials com l'iPad, l'iPod o l'iPhone va marxar després d'una llarga i dura batalla contra un càncer al qual no va poder vèncer. I per confirmar que aquest va ser un dels episodis més significatius de l'any n'hi ha prou fer una ullada al més buscat de l'any a Google.

Com cada any, el famós cercador publica la llista amb els termes més sol · licitats durant tot 2011-anomenat Zeitgeist, "l'esperit dels temps" -, i no deixa de ser curiós que en el top ten dels termes més sol · licitats a nivell mundial la meitat d'ells tinguin relació amb la tecnologia.

Encapçalada per la cantant de 13 anys Rebecca Black, trobem en el segon lloc de la llista la xarxa social del propi cercador, Google +. En el cinquè lloc se situa un videojoc, Battlefield 3, que després de vendre més de cinc milions de còpies en una setmana s'ha revelat com un dels millors títols de l'any. El sisè terme més buscat de l'any és per l'encara inexistent iPhone 5, tancant la llista Steve Jobs en novena posició i l'iPad 2 a desena.

Facebook també fa la seva llista-anomenada Memology-. A nivell global el més popular ha estat la mort de Bin Laden, trobant en el cinquè lloc mundial-de nou-la mort de Steve Jobs. A Espanya, aquesta llista de popularitat l'encapçalen els indignats del moviment 15-M.

I si alguna cosa té la tecnologia és el seu component multimèdia. L'agència Visible Measures ha publicat una llista amb els vídeos tecnològics més vistos a Youtube durant 2011 - visca el màrqueting viral! -, Sent el campió absolut el senzill i minimalista anunci de l'iPhone 4S. Més de 28 milions de visionats són molts, sobretot si tenim en compte que el porter en qüestió es va presentar a l'octubre.