Evan Henshaw-Plath, un dels cofundadors de Twitter, que va vendre la seva part en el projecte per una misèria davant seu valor actual, ha dit sobre Facebook, que aquesta empresa "no confia en si mateixa" ni en la seva capacitat de sobreviure en el futur i d'aquí, la seva carrera per fer-se amb altres empreses.

Facebook va adquirir l'empresa de realitat virtual Oculus per 2.000 milions de dòlars; l'operació es va conèixer el març passat, però fins ara no havia estat confirmada per les dues companyies.

L'informàtic nord-americà Evan Henshaw-Plath, participa en uns tallers sobre metodologia "Lean" a l'Institut Europeu per al Empreniment, a Madrid.

En declaracions a Efefuturo ha dit que la carrera d'adquisicions en què s'ha embarcat Facebook no busca més que frenar la competència amb l'adquisició d'empreses que puguin fer-li ombra però sense un objectiu de negoci innovador darrere.

El seu interès per empreses tan populars i amb tants usuaris com el servei de comunicació instantània WhatsApp o la signatura de realitat virtual Oculus, entre moltes altres, és només una estratègia de Facebook per mantenir-se en la cúspide anul·lant a la resta i no tant per destacar per alguna cosa innovador.

Henshaw-Plath ha afegit que és escèptic sobre el paper de les xarxes socials com a fórmula amb possibles grans impactes econòmics, encara que sí ha reconegut que aquestes plataformes tenen conseqüències transcendentals per a la societat.

Les xarxes socials estan evolucionant contínuament i és difícil vaticinar com seran en el futur o si les persones participaran en una o diverses d'elles i quina serà la seva vinculació, i ha recordat esdeveniments tan importants com "la primavera àrab" i altres mobilitzacions socials motivades per les xarxes socials.

Quant a la xarxa de microblogging Twitter, ha dit que una de les coses que enyora d'ella és que no s'hagi convertit en un veritable mitjà de comunicació, més obert, en el sentit que cada un s'ho pogués instal·lar directament, com passa amb el correu electrònic.