El major cercador d'internet, Google, ha comprovat en els últims mesos com, per primera vegada, més de la meitat de les consultes que rep a tot el món es fan des de dispositius mòbils, segons ha revelat aquest dilluns el director a Espanya dels seus serveis News i Play, Luis Collado, durant la seva intervenció al Fòrum de Tecnologia organitzat per Editorial Prensa Ibérica a Las Palmas de Gran Canària, patrocinat per Inerza i Grup Disa. Collado ha destacat que, precisament, aquest canvi en l'ús d'internet ha obligat a Google a introduir un canvi en el seu algoritme de recerques, que des d'abril prima en els resultats a les pàgines webs que tenen versions adaptades per a telèfons mòbils i tauletes.

Està observant la mateixa tendència la pàgina web líder en el mercat de viatges, TripAdvisor. La directora de Comunicació a Espanya i el Brasil, Blanca Zayas, ha assenyalat que el 50 per cent dels comentaris que reben dels seus usuaris arriben des d'un dispositiu mòbil ( telèfon o tauleta). Luis Collado ha subratllat que, tot i aquestes dades, les empreses que venen productes o serveis per internet encara no han reaccionat adequadament a la supremacia del mòbil, per la qual cosa els ha aconsellat que han d'oferir continguts específics i desenvolupar experiències de relació amb clients que estan acompanyats d'aquests aparells les 24 hores del dia. Aquest directiu de Google ha advertit, de fet, que el 80 per cent dels usuaris de mòbils que accedeixen a una web que no està adaptada per al telèfon la deixa immediatament i que tampoc es pot fiar tot a les "apps" , perquè el 90 per cent de les aplicacions s'abandonen al mes d'haver estat descarregades. Les aplicacions més utilitzades són els jocs i les destinades a l'ús de xarxes socials i, de totes les disponibles, el 75 per cent dels usuaris només n'empra quatre o cinc.

Zayas ha destacat els grans canvis que s'han produït en l'organització dels viatges i el paper que exerceixen les plataformes d'opinió, que contribueixen a aprofitar al màxim els recursos en el negoci turístic. Segons Zayas, TripAdvisor ofereix informació de 4,9 milions d'empreses turístiques i cada més rep consultes de 340 milions de persones que opten per planificar els seus viatges a través de la seva web, que procedeixen en la seva major part d'Europa, malgrat ser una empresa nord-americana. Així mateix, ha destacat l'augment de les opinions que reben, ja que dels 50 milions que sumaven el 2010, han passat a 225 milions, el que reflecteix que la gent vol compartir les experiències positives que té quan viatja. Només TridAdvisor rep 139 comentaris de viatgers per minut.