Inside Out, el joc que vol desbancar el Candy Crush

El videojoc de l'esperada pel·lícula de Pixar ja es pot descarregar gratuïtament per a iPhone i Android

23.07.2015 | 07:40
Una imatge del joc Inside Out Thought Bubbles

La pel·lícula més esperada de Pixar des de fa anys, Inside Out, (Del revés), ja és als cinemes. I com sol passar amb moltes produccions de renom, el film té el seu videojoc i ... bé, no està malament. Almenys pel preu que costa, que és 0 euros (és gratis per`amb microtransaccions per desbloquejar determinades opcions).

El videojoc d'Inside Out Thought Bubbles és un clon de Bust a Move (o Bust a Groove), el mític arcade de Taito. Per desgràcia de la companyia japonesa, en els temps que corren Inside Out ja és més popular que la seva llicència i, a més, ha arribat tant per a iOS com per a Android i no només per al sistema operatiu d'Apple com passa amb Bust a Move, per la qual cosa se li augura bastant més èxit.

El desenvolupament del videojoc d'Inside Out consisteix bàsicament en disparar esferes de diferents colors (els daltònics es poden ajudar amb les formes que hi ha dins) cap amunt, podent fer-les rebotar a les parets. L'objectiu és connectar diverses d'un mateix color per fer-les desaparèixer fins que no quedi cap. A més, aquest títol va introduint diferents objectius de nivell, com alliberar personatges, sempre amb la mateixa mecànica: disparant boles.

Disney ha encertat amb la seva aposta, ja que encaixa a la perfecció amb la llicència. Les clàssiques esferes del videojoc són aquí els records de la pel·lícula i les emocions van alternant el protagonisme. A mesura que avancem en el joc podem seleccionar quin volem que ens acompanyi i utilitzar diferents poders que ens permetin completar els nivells.

El quid de la qüestió: els 'power-ups'

Inside Out Thought Bubbles és un títol gratuït que farà caixa mitjançant microtransacciones i això suposa recórrer a les habituals martingales d'aquesta fórmula, com és el cas de Candy Crush Saga.

De fet, l'ús del model 'freemium' que ha fet Disney s'acosta bastant al de Candy Crush Saga. Tenim un mapa pel qual anem avançant a mesura que completem nivells (amb una puntuació per estrelles) i les coses es van posant més i més complicades. Arribat a un punt, quan ja estem "enganxats" a la fórmula, que superar els nivells es va fent més complicats i ajuda molt poder disposar de poders que ens ho posin més fàcil. I aquí és on els que no tinguin traça, hauran de pagar. A més, tenim vides que es van gastant i cal esperar o pagar per recuperar-les.

La sensació que dóna Inside Out Thought Bubbles no és de voler treure'ns els diners descaradament des del minut 1. Igual que Candy Crush, qui no vulgui gastar-se diners podrà avançar i divertir-se bastant, encara que és probable que en algun punt passi per caixa. I d'això és, precisament, del que es tracta.

Nosaltres us ho recomanem, tant si sou fans d'Inside Out, com si no. Si gaudiu amb Candy Crush per matar el temps al metro o l'autobús, us assegurem que Inside Out Thought Bubbles també us servirà.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema