El 'boom' de les apps de bellesa

Una selecció d'aplicacions que ofereixen serveis a domicili perquè et sentis com una 'celebrity'

28.07.2015 | 11:13
Imatge de l´aplicació Glam Squad.

Les aplicacions per a mòbils van néixer per fer tot més fàcil des d'un telèfon intel·ligent, però han trigat a descobrir el potencial que tenen per posar a les seves clientes més guapes, negoci creixent que ha generat als Estats Units serveis com Glam Squad, StyleBee, Visada o Lifebooker. Cadascuna d'elles intenta respondre a una necessitat concreta inspirada, a la vegada, en altres aplicacions d'èxit.

Glam Sqad, per exemple, envia a casa dels seus clientes un perruquer, un maquillador o un servei de manicura. Seria una mena de Uber de la bellesa, concepte que també exploten StyleBee o Priv, que amplien l'oferta amb entrenadors personals, classes de ioga o un massatge.

Lifebooker simplement avisa de les ofertes d'última hora per a serveis habitualment caríssims, pel que va ser definida per Harper Bazaar com "el Groupon" de la cura personal.

I Visada és com un Instagram al qual, en comptes de posar-los filtres fotogràfics, la "selfie" serà millorada per maquillatge real fins aconseguir l'aspecte desitjat.

Tot a la recerca d'una nova dona que sobrecàrrega la seva vida d'activitats que amenacen amb posar en perill la seva coqueteria, i a un preu més accessible del que és habitual, amb serveis des dels 50 dòlars aproximadament.

"Quan em van parlar de la idea vaig pensar que seria una cosa meravellosa per a persones com jo. Una dona treballadora, tinc nens petitons, no tinc temps lliure, cada minut de la meva vida està gairebé planejat, i com a part de la meva professió necessito estar presentable per reunions, esdeveniments o festes ", diu la consellera delegada de Glam Squad, Alexandra Wilkis Wilson.

Emprenedors formats a Harvard s'amaguen darrere de la seva empresa, que ofereix des del mòbil diversos models diferents de pentinat, maquillatge i manicura i evita la planificació que requereix reservar un saló de bellesa en una gran ciutat.

Ells van veure el nínxol empresarial i, des de setembre de 2014, ja han donat servei a 40.000 persones a casa seva, oficines o habitacions d'hotel i han desplegat el seu negoci de Nova York a Miami i a Los Angeles, on tenen un horari de 6 del matí a 9 del vespre.

Com 'celebrities'

El concepte, és "una experiència molt luxosa, però a un preu accessible. És com ser gent famosa, és una experiència que tenen les 'celebrities' i ara persones normals poden viure a casa seva", diu la seva consellera delegada.

Aquesta mateixa idea, però des de l'assessoria d'imatge, té Visada, una altra aplicació en la qual n'hi ha prou amb fer un "selfie" perquè el programa, amb una sèrie d'algoritmes, calculi quin és el "look" més afavoridor perquè la següent autofoto sigui impecable. De fet, fins i tot pot ser sotmesa a votació entre altres usuàries.

"Fem servir tecnologia de visió informàtica 'state-of-the-art' per analitzar la seva foto i construir un complet perfil de bellesa", asseguren des d'aquesta iniciativa que, per descomptat, suggerirà els productes més adequats per treure rendibilitat als consells i fins i tot ofereix els secrets per semblar-se a actrius o models conegudes.

Aquest tipus de negocis ha inspirat a algunes marques per fer els seus negocis eliminant intermediaris. Així ho han fet L'Oreal (que ha creat L'Oreal Makeup Genious) o Sephora (Sephora To Go), mentre que algunes personalitats ja conegudes del món de l'estil han muntat la seva pròpia aplicació.

És el cas de la DJ Hannah Bronfman, que va crear Beautified com un Lastminute.com centrat en serveis de bellesa d'últim minut, o la prestigiosa maquilladora Joey Maalouf i la blocaire Cara Santana, que van crear juntes The Glam App.

En aquest servei, la clienta pot triar entre estudiants, estilistes amb entre 2 i 5 anys d'experiència o estilistes amb més de 5 anys d'experiència (i pagar en conseqüència).

La bellesa de vegades confina amb la salut, d'aquí que a més de la idea Priv, que aposta per la bona forma física, o Misfit Shine, que té cura dels hàbits com l'alimentació i el son, va néixer com a corol·lari Spruce, que es dedica al bon estat de la pell amb un servei de dermatòlegs virtuals.

"La qualitat de les càmeres dels telèfons ha millorat molt en els últims anys i els estudis demostren que es poden fer servir fotos per diagnosticar amb un nivell de precisió que és comparable al d'anar a la consulta en persona", asseguren des de Spruce que, això sí, exigeix ??que els seus clients siguin majors d'edat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema