'Star Wars Battlefront': acció en primera persona per als amants de la força

El nou videojoc de la saga galàctica s'aparta de les campanyes per a un jugador, deixant tot el pes al vessant en línia

27.12.2015 | 20:32
'Star Wars Battlefront': acció en primera persona per als amants de la força

'Star Wars o 'La Guerra de les Galaxias' torna a ser tendència. Després de l'adquisició dels drets per part de Disney, la fàbrica de somnis nord-americana no ha trigat massa a anunciar una nova trilogia de pel·lícules que ha despertat l'interès no només dels milions de seguidors de 'Star Wars' de tot el planeta, també amb l'objectiu de rellançar una de les marques multimilionàries que ha donat la ciència ficció. El nou videojoc basat en el popular univers de George Lucas arriba signat per DIU, creadors de l'emblemàtica sèrie 'Battlefield', i ens posa en el paper tant del bàndol imperial com de les files rebels. Benvinguts tots, amants de la força i detractors de l'Imperi, ha arribat l'hora de jugar-s'ho tot al camp de batalla.

Un llançament envoltat de polèmica

No és fàcil transmetre les sensacions d'una pel·lícula al món del videojoc. Estem més que acostumats a rebre adaptacions mediocres provinents del setè art, però, en aquesta ocasió, comptem amb una mà guanyadora: DIU, la desenvolupadora del videojoc, l'àmplia experiència en el gènere de l'acció en primera persona és un bon indicador del que està per venir.

Els reptes a l'hora de desenvolupar 'Star Wars Battlefront' han estat durs, però sense por d'equivocar-nos estem davant d'un dels millors videojocs de la franquícia. Hi ha punts discutibles, és clar, i aquí la polèmica se centra, sobretot, a l'hora de presentar el videojoc, ja que 'Star Wars Battlefront' neix amb la intenció d'arribar a la major quantitat de públic possible: això és, tant jugadors experimentats com curiosos i amants de la sèrie. El desafiament és doble: d'una banda no emprenyar els amants de 'Battlefield', una de les propostes més serioses i emocionants de la dècada; i, d'altra banda, fer del videojoc una experiència divertida i atractiva per a aquells menys acostumats a la batalla virtual.

Amb això en ment, DIU aprofita la seva experiència per recrear els ambients més emblemàtics de les cintes en un primer llançament que deixa la porta a molts afegits. La seva aposta és clara: acció en primera persona per a tots els jugadors amb les mecàniques bàsiques del gènere i algunes novetats -en forma de cartes i potenciadores-. Però anem per parts.

El rebel solitari i l'imperial oblidat

'Star Wars Battlefront' neix amb el clar interès de reunir al major nombre de fans possible. D'aquí que el videojoc no inclogui cap tipus de campanya per a un jugador, deixant tot el pes al vessant en línia. L'obra es desentén gairebé del tot d'històries introductòries a excepció d'una semi-trama argumental per als jugadors que no s'atreveixin directament amb la modalitat online, una sèrie de missions, més aviat escasses, que serveixen per posar-se mínimament en situació.

D'aquesta manera, el jugador pot participar en diverses missions en què ens enfrontem a la intel·ligència artificial a diverses maneres de dificultat. S'estrenen aquí mecàniques conegudes, com la manera supervivència -en un estil similar a la manera horda de 'Gears of War'-; o la manera batalla, on cal anar aniquilant enemics i recollint els objectes que van deixant al mapa. D'altra banda, també hi ha unes missions en què pilotem els coneguts X-Wing, contra naus de l'imperi i uns AT-AT amb més intel·ligència que força.

Lamentablement, aquests tres modes de joc es queden bastant curts. El millor, sens dubte, és la possibilitat de convidar un segon jugador per fer les batalles cooperatives, una cosa que suma sencers a la diversió.

La unió fa la Força

Però on veritablement es centra l'interès de 'Star Wars Battlefront' és la seva vessant en línia, amb un bon grapat de maneres de joc bastant diferencials entre si que dissimulen a l'absència de contingut de l'obra en el seu període inicial. Així comptem amb maneres com Supremacia, un dels més populars del títol: ens proposa en batalles de 20 imperials contra 20 rebels on es reuneixen tots els ingredients de l'univers -i del gènere-, és a dir, trets entre la milícia terrestre, ús de torretes situades estratègicament, possibilitat de controlar naus i fins i tot la possibilitat d'encarnar a sis personalitats de 'Star Wars amb els seus propis poders i habilitats.

Les possibilitats, dins de Supremacia, són prou dinàmiques com per mantenir l'atenció del jugador durant hores. La metodologia és simple: controlar una sèrie de punts de l'escenari que ens obliguen a avançar o retrocedir. Per això comptem amb un raonable arsenal d'armes que es van desbloquejant a mesura que el jugador rep punts d'experiència, diners, i una sèrie d'objectes repartits aleatòriament en l'escenari que tenen funcions especials. Una magrana d'implosió, encarnar Luke, Leia o Han Solo en el bàndol rebel (o Palpatine, Boba Fett o Darth Vader al costat imperial), deixar anar un droide al mapa o disparar des de l'aire amb les naus de la franquícia són algunes de les maniobres que caldrà emprar per assolir els objectius.

Destacar les estructures dels mapes, que compten amb grans dimensions i permeten que es generin diverses trobades dins de la mateixa guerra. Podem estar parapetats en una barricada amb diversos enemics i, segons després, lliurar la batalla en els aires i donar suport als nostres companys d'equip; mentrestant un altre jugador pot haver-se convertit en Boba Fett, i ara utilitza la motxilla propulsora per envoltar un bon grup d'enemics rebels. Les possibilitats són enormes.

La cosa no acaba aquí, ja que disposem de diverses maneres de jocs: en Assalt a l'AT-AT el jugador ha de destruir al colós de torn activant els bombarders pertinents; en esquadró de caces l'acció es trasllada directament als aires; en la manera heroi cal prendre el paper d'heroi o malvat de torn o perseguir per acabar amb ell, etcètera. Es reuneixen, a més, les maneres de joc clàssics del gènere, amb batalles per equips bàsiques -sense herois, vilans ni naus- o clàssics com capturar la bandera.

De cara al passi de temporada

Fèiem referència unes línies més amunt a l'escassetat de contingut, i no és per menys. El videojoc ens ha arribat amb poc més de deu mapes de joc, repartits en quatre localitzacions diferents, de manera que la sensació de déjà vu pot fer-se notar passades les primeres hores. A això se li suma que les armes també són limitades, el límit es marca en 13 diferents que desbloquejar, alguna cosa que semblen una mica curtes.

Això té un motiu clar. Més enllà d'oferir de forma gratuïta'La Batalla de Jakku', preludi als esdeveniments de 'El Despertar de la Fuerza', la companyia aposta pel passi de temporada, que promet 16 mapes nous, més herois encara no desvetllats -els últims rumors apunten a Chewbacca-, armes i cartes desbloquejar.

Per desgràcia, el format que promou el llançament d'aquest tipus de continguts descarregables es tradueix en el fet que gran part dels que actualment gaudeixen del videojoc no puguin completar-lo si no és passant per caixa. En qualsevol cas, 'Star Wars Battlefront' proposa els suficients ingredients com per mantenir el nivell de diversió en cotes elevades, almenys, per als jugadors no excessivament exigents.

A l'motor gràfic Frostbite també li agrada Star Wars

Tot això ha estat possible gràcies al poder mostrat pel motor gràfic Frostbite, que recrea a la perfecció i amb tot luxe de detalls els escenaris més emblemàtics de la sèrie. Es queden fora, en un inici, llocs tan emblemàtics com l'Estrella de la Mort, però cal reconèixer que mai abans el bosc d'Endor havia estat vist en un videojoc de manera tan fidedigna. Alhora, els efectes de llum, explosions i modelats dels personatges són més que excel·lents, englobant així un apartat tècnic que ratlla l'excel·lent. Lamentablement per aconseguir que el videojoc funcioni fluid a 60 imatges per segon, cosa que agrairan els jugadors més actius, s'ha hagut de retallar en resolució, deixant la versió de PlayStation 4 a 900p i la de Xbox One a 720p, mentre que en ordinador funciona, si ho suporta, una resolució Full HD.

En el pla artístic poc cal dir, doncs DIU s'ha amarat a l'hora de recrear cada punt del joc inspirant-se en les pel·lícules. A això se li suma una banda sonora més que coneguda i un doblatge que compleix perfectament la seva funció sense estridències.

Conclusió

En definitiva, 'Star Wars Battlefront' s'estrena a les màquines més potents amb una aposta molt digna dins el pla multijugador. No estem davant d'un 'Battlefield' revestit d'elements de 'Star Wars, més aviat assistim a un videojoc amb gust propi, que sap destil·lar diversió sense arribar a exigir la dedicació que mereix la franquícia bèl·lica de DIU. Per desgràcia l'absència d'una campanya i la garreperia amb el contingut inicial justificada pel llançament del passi de temporada, resta punts, encara que en qualsevol cas, insistim, 'Star Wars Battlefront' és una producció supervendes i un més que digne exponent del gènere .

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema