Tuenti deixa enrere la xarxa social per centrar-se en la telefonia

La companyia reorienta el seu model de negoci i es convertirà en un operador mòbil virtual

16.02.2016 | 11:10
Una jove, davant una pantalla de Tuenti.

Tuenti ha decidit deixar enrere la seva activitat com a xarxa social deu anys després de la seva fundació i continuarà evolucionant el seu model de negoci cap a un operador mòbil virtual, projecte en el qual s'ha marcat com a objectiu aconseguir un milió de clients en els propers anys.

"Des que es va fundar la companyia el 2006, Tuenti ha mantingut intacte un esperit innovador, evolucionat el seu model de negoci d'una xarxa social a un operador mòbil, mantenint-se sempre a l'avantguarda tecnològica de les comunicacions digitals", afirma la companyia.

Tuenti ha llançat una nova versió de l'aplicació en iOS i Android, que presenta un redisseny en tota la navegació, afavoreix una major usabilitat i aporta més valor a les comunicacions tant dels clients de l'operador com d'aquelles persones que provin el servei sense canviar de companyia mòbil.

Amb aquest pas que deixa enrere el seu paper com a xarxa social, la companyia aprofita per retornar als antics usuaris els seus arxius, per la qual cosa facilitarà la descàrrega de totes les seves fotos pujades i etiquetades en un arxiu ZIP, així com l'opció de crear un vídeo amb les més populars.

A més, l'empresa afegeix que, un cop finalitzat el procés de descàrrega, regalarà 50 minuts del seu servei de VozDigital perquè tots aquests usuaris puguin conèixer "la nova realitat de la companyia".

Majors ingressos

Tuenti destaca que en només quatre anys els seus ingressos han crescut més d'un 230% i, mentre que el 2011 la major part procedien de publicitat de la xarxa social a Espanya (10 milions d'euros), el 2013 més del 75% dels seus ingressos eren ja fruit de l'operació de telefonia mòbil a Espanya i en l'actualitat procedeixen íntegrament d'aquesta activitat.

L'empresa destaca també que ha passat de ser present exclusivament a Espanya a aconseguir internacionalitzar el seu model amb presència ja en cinc països, fins a sumar entre tots els mercats una mica més de 35 milions d'euros. En aquest sentit, afegeix que compta ja amb més de 600.000 clients a Espanya, Perú, Equador, Argentina i Mèxic i informa que planeja llançar-se en un altre país d'Amèrica Llatina aquest any.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema