WhatsApp, l'aplicació de missatgeria propietat de Facebook, compta ja amb 1.000 milions d'usuaris actius al mes, xifra que deixa clar que segueix sent la reina de les aplicacions de missatgeria.

Diàriament es comparteixen prop de 42.000 milions de missatges i 1.600 milions de fotos, s'envien 250 milions de vídeos i després de set anys s'han creat 1.000 milions de grups, segons les dades aportades per la companyia.

Facebook va comprar WhatsApp fa dos anys per uns 22.000 milions de dòlars, però és ara, segons el fundador i CEO de la xarxa social, Mark Zuckerberg, quan s'espera que el servei de missatgeria contribueixi especialment als resultats de la companyia, després de complir amb el seu objectiu d'arribar als 1.000 milions d'usuaris al mes.

Des de l'adquisició de Facebook, l'aplicació ha conservat gran part de la seva autonomia. De moment, per exemple, WhatsApp segueix sense mostrar publicitat, fet que per a Facebook i Instagram és el pa de cada dia. Amb tot, el cofundador del servei mòbil, Jan Koum, va afirmar recentment que la companyia estava començant a explorar nous models de negoci.

"WhatsApp va començar amb una idea simple: garantir que qualsevol persona pogués estar en contacte amb els seus amics i familiars en qualsevol lloc del planeta, sense costos ni trucs", va dir Koum. "I objectiu segueix sent el mateix".

De moment, un equip de 57 enginyers se centra en la construcció d'una aplicació capaç d'adaptar-se a les pitjors condicions de la xarxa mundial, en lloc d'afegir més característiques a l'app actual.