Cotxes amb els que podràs pagar la gasolina des del seient, polseres o jaquetes amb les quals sortir a comprar sense portar diners a sobre i pagaments fent servir el mòbil amb càrrec a un compte PayPal són algunes de les tecnologies aplicades a les finances presentades en el Mobile World Congress (MWC) de Barcelona.

Cada any, entitats financeres, empreses Fintech i innovadors de tot el món es donen cita al Congrés de Mòbils de Barcelona, un autèntic formiguer de propostes anomenades a transformar la forma en què comprem i, sobretot, paguem.

Una de les firmes més actives enguany ha estat Visa, que ha presentat un cotxe connectat que avisa al propietari que s'està quedant sense gasolina, li indica on està la gasolinera més propera, li calcula quant haurà de pagar i li permet fer la transacció còmodament sense baixar del seu seient. "Fonamentalment el que estem començant a treballar és el pagament entre dispositius intel·ligents", apunta el vicepresident de Visa Europe Mobile, Andrea Florentino, que explica que el canvi fonamental en els mitjans de pagament és la introducció de la "tokenització".

Aquest mètode consisteix a reemplaçar les dades sensibles amb substituts perquè les transaccions electròniques siguin més segures, és a dir, usar una fitxa en comptes d'utilitzar un nombre de targeta bancària o PIN. Després, les fitxes es poden posar, per exemple, en una jaqueta amb la qual sortir a fer una petita compra i "si es perd la jaqueta, com a màxim es poden perdre 20 euros".

Barclays ha creat una aplicació amb la qual, sense necessitat de tenir un compte al banc, l'usuari pot comprar fins a 10 tipus diferents de ponibles, connectar-los tots i carregar saldos en cadascun d'ells en funció de l'ús que els donarem.

Vodafone i PayPal han aprofitat el Mobile per anunciar que Espanya serà el primer país en el qual s'engegarà, concretament al març, el seu servei de pagament amb el mòbil, a través de l'aplicació Vodafone Wallet, amb càrrec a un compte en la companyia Fintech. El director general de PayPal Iberia, Raimundo Sala, justifica l'elecció d'Espanya en què la penetració mòbil al nostre país és de les més altes d'Europa. "Espanya està entre els països amb millor preparació per a pagaments contactless d'Europa, dos terços del total de comerços del país ho accepten. És un canvi cultural enorme, si tenim en compte que és un país on fa pocs anys estava la signatura i la banda magnètica", assenyala, per la seva banda, el directiu de Visa.

Però a més de les novetats, també hi ha hagut anuncis, com el de MasterCard per engegar aquest any el sistema "selfie pay", una tecnologia mòbil de reconeixement facial amb la qual l'usuari pot confirmar la seva identitat en fer una transacció amb la seva targeta de crèdit.

Una altra de les propostes de reconeixement en les quals treballa la companyia financera per reduir el frau és utilitzar el ritme cardíac dels seus usuaris per determinar que, en efecte, són els qui diuen ser.