Facebook donarà més rellevància a amics i família en els murs

Una investigació mostra que el més important per als usuaris són les publicacions d'amics i familiars

30.06.2016 | 21:20
Facebook donarà més rellevància a amics i família en els murs

La xarxa social Facebook ha anunciat canvis en el seu algorisme que faran que les publicacions d'amics i familiars apareguin destacades en els murs dels seus usuaris en detriment del contingut de mitjans o personalitats.

"L'objectiu del nostre mur és mostrar a la gent les històries més rellevants per a ells. Avui estem anunciant una actualització del nostre mur de notícies que us ajudarà a veure més publicacions dels vostres amics i familiars", va anunciar en el blog de la companyia Adam Mosseri, vicepresident de gestió de contingut de Facebook.

S'espera que la decisió redueixi el tràfic dels centenars de llocs de mitjans que depenen de Facebook per promocionar el seu contingut.

Mosseri va assenyalar que la investigació realitzada per la xarxa social mostra que el que més importa als usuaris són les publicacions d'amics i familiars.

El directiu va assenyalar que, més enllà d'això, els seus 1.650 milions d'usuaris esperen que el mur de notícies mostri històries rellevants per a ells.

"Treballem constantment per entendre millor el que us resulta interessant i informatiu a nivell personal de manera que aquestes històries apareguin en el vostre mur", va afirmar el vicepresident de Facebook.

Va apuntar també que els usuaris volen que el contingut que veuen en els seus murs sigui entretingut.

"Per a algunes persones això consisteix a seguir a una celebritat o a un atleta, per a uns altres, el veure vídeos en directe i compartir fotografies divertides amb els amics", va afirmar.

Facebook va indicar que la decisió afectarà el tràfic del contingut que els mitjans de comunicació publiquen directament a les seves pàgines de la xarxa social, encara que tindrà menor impacte si la majoria del tràfic d'aquests mitjans prové d'històries i vídeos compartits per usuaris individuals.

El tràfic d'alguns mitjans "podria pujar, el d'alguns baixar i d'alguns baixar més", va dir Mosseri.

Al voltant del 44 % dels nord-americans diu llegir contingut informatiu de forma regular en Facebook, segons un estudi del Pew Research Center, amb seu a Washington.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema