L´acord de Banco Santader amb Apple Pay suposa una aliança entre dos referents de la indústria financera i tecnològica, que ha revolucionat el món del pagament per mòbil i ha convertit el Santander en la primera entitat financera espa-nyola que ofereix aquest servei. A més, és l´única que posa aquesta forma de pagament a disposició de pràcticament tots els usuaris de mòbil amb tecnologia NFC (iPhone amb sistema iOS i Android).

Apple Pay és un servei per a telèfons d´Apple (iPhone 6 i posteriors, iPhone ES), també disponible en Apple Watch i en els últims iPad i Mac. Permet fer pagaments en comerços amb terminal punt de venda (TPV) contactless, gairebé el 80 % dels comerços, i en comerç electrònic que estigui adherit a Apple Pay. Les seves característiques identitàries són comoditat, rapidesa i seguretat en la transacció.

Portar la cartera per efectuar un pagament comença a ser cosa del passat. Amb Apple Pay, n´hi ha prou amb l´empremta dactilar com a mètode d´autenticació, sense necessitat d´introduir el PIN de les targetes.

El Santander ja permetia la utilització de targetes en mòbils Android a través de la seva app Santander Wallet, però els clients que tenien un telèfon mòbil d´iPhone (iOS) no tenien aquesta possibilitat i, de fet, molts ja s´estan donant d´alta.

Fonts del Santander asse-nyalen: «a Espanya tenim més d´1,2 milions de clients digitals que fan servir la nostra app, dels quals el 30% són usuaris d´iPhone. Tots aquests clients són potencials usuaris d´Apple Pay».

L´entitat també va ser pionera a incorporar la primera aplicació financera Santander Watch, amb la qual els clients poden consultar els moviments dels seus comptes i targetes amb un simple cop d´ull al canell.

L´oferta del banc en sistemes de pagament es completa amb Bizum, la plataforma sectorial que permet fer pagaments de manera instantània a qualsevol persona que tingui descarregada l´aplicació, sigui del banc que sigui.

Aquest sistema permet enviar pagaments només sabent el número de telèfon del destinatari, sense necessitat de saber el seu número de compte bancari.

A més del món dels pagaments, la tecnologia també és sinònim d´immediatesa i senzillesa en la manera que té l´entitat d´interactuar amb els clients. Els sistemes de contractació s´han simplificat al màxim i ara és molt més fàcil contractar productes com la Cuenta 123, una targeta, o un préstec al consum en qüestió de clics, sense necessitat d´anar a l´oficina.

«Tenim un gran nombre de clients digitals que ens demanen un servei personalitzat i que volen triar com, on i quan interactuar amb el banc», assenyalen les mateixes fonts, que expliquen que per atendre aquesta demanda va néixer Santander Personal, un model d´atenció integral que ofereix als canals remots el mateix servei en exclusiva i personalitzat que l´entitat ofereix a les oficines, amb un gestor personal, eines diferencials, atenció especialitzada i un horari ampliat.

Identificació del client

El banc ofereix, a més, a través de Santander ID, la possibilitat d´identificació del client i signatura digital de contractes que no requereixin acte notarial des de qualsevol dispositiu i sense necessitat de traslladar-se a l´oficina, en qüestió de minuts, un servei adaptat al nou marc jurídic del reglament europeu eIDAS (en matèria d´identificació Electrònica i Serveis de Confiança) i a l´autorització del SEPBLAC quant a procediment d´identificació no presencial.

«Posem la innovació i la tecnologia al servei del client, sense oblidar el tracte personal, per això estem ampliant la xarxa de gestors digitals perquè els clients puguin relacionar-se amb el banc al canal que prefereixin amb l´ajuda, si ho desitgen, d´un gestor personal qualificat », finalitza.