El servei està disponible a través de Facebook Messenger, i s´hi pot accedir des de la pròpia app o des de la pàgina de Facebook d'imaginBank. Per a aquesta última opció, cal seleccionar «Envia missatge» i fer clic a «Comença».

Tot seguit, el chatbot donarà la benvinguda a l´usuari i el guiarà per les diferents opcions.

El servei té com a objectiu facilitar informació i assistència en relació amb les ofertes i promocions d´imaginBank, que compta amb un ampli programa de descomptes en oci i compres a Espanya, amb avantatges exclusius en més de 100 propostes d´oci, viatges, hotels, cultura, moda, música, etc.El client pot fer consultes directament mitjançant missatges escrits o missatges de veu i conèixer les ofertes que existeixen en un determinat àmbit o lloc.

El robot li contesta mostrant-li la selecció que més s´ajusta al que demana amb un llenguatge pròxim i amè. A més, el servei automàtic de missatgeria és personalitzable: el client pot triar rebre en el seu mòbil alertes diàries o setmanals amb les noves ofertes de les categories que li interessen.

La intel·ligència artificial a CaixaBank

Aquest bot de Facebook és un pas més en l´experiència de l´entitat en intel·ligència artificial, dirigida a millorar el servei al client.

Aquesta tecnologia s´utilitza a Twitter des de fa anys per resoldre qüestions senzilles com localitzar oficines properes o oferir informació sobre la cotització de l´entitat en Borsa.

Recentment, CaixaBank ha anat més enllà en aquesta àrea amb el desenvolupament de IBM Watson, un servei d´assessorament sobre comerç exterior mitjançant la computació cognitiva que permet als clients dialogar amb gestors especialistes que els ajudaran a resoldre dubtes tècnics sobre temes com el comerç, les normatives, les regulacions, etc.

ImaginBank, clau per reforçar l´èxit en innovació

Dirigida als tecnologia mòbil i xarxes socials, cosa que permet que sigui l´usuari qui gestioni les seves finances de manera autónoma.

Des del seu llançament fa un any, imaginBank ha aconseguit posicionar-se com l´aplicació bancària més ben valorada entre l´oferta de serveis de les principals entitats a App Store i Google Play. A més, el mes d´agost de l´any passat, The Banker va premiar imaginBank com Millor Projecte Tecnològic del Món, reconeixent la innovació del projecte en matèria de transformació digital financera i mitjans de pagament.

Els chatbots són una tecnologia basada en intel·ligència artificial, gràcies a la qual les màquines poden interactuar amb les persones utilitzant el llenguatge natural. Actualment, es calcula que existeixen uns 30.000 chatbots en funcionament en diferents sectors arreu del món, tot i que a l´àmbit financer les experiències són puntuals.

La integració del chatbot suposa una aposta per seguir aplicant les últimes tendències en innovació a imaginBank, el banc mobile only de CaixaBank, que ofereix serveis financers avançats basats en tecnologia.

Els clients hi poden accedir per gestionar totes les seves finances personals a través de l´aplicació mòbil i d´aplicacions per a xarxes socials.