Les noves generacions han nascut envoltats d'aparells tecnològics i han après a utilitzar-los de forma intuïtiva, la qual cosa els converteix en nadius digitals amb un control complet de les noves tecnologies, xarxes socials, descàrrega d'aplicacions i recerques a Internet. Això vol dir també que coneixen els termes i les expressions més comunes en les plataformes digitals i les xarxes socials, com 'followers', 'influencer' o 'stories', i els fan servir amb tal facilitat que molts pares, si no són usuaris d'aquests entorns, no acaben d'entendre.

"El desconeixement dels pares en matèria de xarxes socials provoca una desprotecció que en ocasions desemboca en casos de 'ciberbullying' i ciberassetjament, atès que els joves se senten molt poderosos enfront d'altres usuaris", comenta la portaveu de 'Always On', Marta Ciruelos.

Per això, 'Always On' ha recopilat els principals termes i xarxes socials que s'utilitzen en aquestes plataformes perquè els pares puguin entendre-les i supervisar l'activitat que realitzen els seus fills en línia.

'Followers'

Són un element molt important de les xarxes socials, sobretot a Instagram i Twitter. Aquest anglicisme es refereix a la quantitat d'usuaris que 'segueixen' diàriament les actualitzacions d'un compte i interactuen amb l'usuari.

'Boomerangs'

Són la nova moda, l'últim crit. Es tracta d'una aplicació mòbil desenvolupada per Instagram que fa deu fotos, les uneix, genera un vídeo de tres o quatre segons, reproduint cap endavant i cap enrere. Aquest vídeo es coneix com a 'bumerang'.

'Stories'

Les històries d'Instagram són relativament noves i permeten als usuaris pujar fotografies, vídeos i 'boomerangs' que es mantenen durant 24 hores. A més permeten comprovar quins usuaris les han vist. És similar a les històries de snapchat, i estan tenint tant èxit, que altres 'apps' com Facebook o Whatsapp s'han apuntat a la tendència.

Directes

Fer un directe és una de les opcions de les 'Stories' d'Instagram o Facebook. Aquests programaris permeten emetre en directe el que l'usuari desitgi, així com a altres persones fer comentaris i donar 'Like' -'Me gusta'- al que estan veient. El perill principal de les emissions en directe resideix en la quantitat d'informació que s'ofereix, dades com la geolocalització o les rutines horàries.

'Selfie'

Aquest terme ja és més conegut, oi? El 'boom' de les 'selfies' dels últims anys han portat fins i tot a que s'adapti la paraula al castellà Les autofotos han tingut gran èxit entre les noves generacions. El perill d'aquesta pràctica és quan es comparteixen 'selfies' de caràcter íntim o privat i aquestes fotografies es difonen mitjançant plataformes socials sense el consentiment de l'autor.

'Likes'

Com els 'followers', com més, millor. Simbolitzen l'èxit de la publicació, ja sigui fotografia a Instagram o publicació al Twitter, Facebook o YouTube.

DM o 'Direct Messages'

Són missatges que s'envien de forma privada entre usuaris.

Emojis

Les emoticones de la passada dècada han estat substituïts, de la nit al dia i sense previ avís, per 'emojis'. Són les icones que s'utilitzen per expressar emocions de forma visual, i es poden posar en comentaris i posts.

RT i FAV

Són abreviatures utilitzades per a 'retuit' i favorit, són les formes de marcar un post a Twitter. A Facebook també és possible avaluar un post mitjançant M'Agrada o emojis que expressen diferents emocions, positives i negatives.

'Influencers'

Són usuaris amb gran repercussió i quantitat de 'followers'. Aquests poden ser de diversos tipus: 'instagramer', 'blogger', 'youtuber', 'videobloger' o 'Vlogger'. La diferència es troba en el contingut que genera i la xarxa social en la qual es publica. Pot ser a Instagram, YouTube, bloc de text o de vídeo.

La publicitat els considera també generadors d'opinió o 'prescriptors' per la gran influència que tenen en els seus seguidors, capaç de fer que aquests es decantin de forma involuntària, sense ser del tot conscients, per comprar productes d'una marca o una altra si veuen que aquesta exitosa persona la fa servir.