WhatsApp és sens dubte l'aplicació per excel·lència. Vuit anys després del seu naixement, el popular servei de missatgeria instantània compta ja a tot el món amb 1.200 milions d'usuaris, una xifra que deixa pocs dubtes sobre el seu èxit. Un èxit que és absolutament extrapolable a Espanya, el país d'Europa on WhatsApp compta amb més adeptes, segons l'Eurobaròmetre publicat a finals de l'any passat. De fet, el 90% dels usuaris de telefonia mòbil assegura que utilitza aquesta aplicació.

L'elevat ús que es fa de WhatsApp fa que per a la majoria d'usuaris aquesta app no tingui gaire secrets. Això no és obstacle, però, perquè en ocasions sorgeixin alguns problemes, en la majoria d'ocasions senzills de solucionar. En aquestes línies t'expliquem alguns dels problemes més comuns que poden sorgir i et donem la clau per solucionar-los.

No pots instal·lar l'aplicació

Sovint l'origen del problema és que el nostre telèfon intel·ligent no disposa d'espai suficient per realitzar la descàrrega. Si és així, allibera una mica d'espai per a completar el procés. Tampoc has de oblidar-te de comprovar que la teva connexió a Internet funcioni correctament. Si tot i així no ho aconsegueixes, potser el problema sigui de Google Play o de l'App Store. Esborra el teu compte, reinicia el telèfon i torna a intentar-ho.

No m'arriben les notificacions fins que obro WhatsApp

En primer lloc assegura't que la teva connexió a Internet funciona correctament. Si és així, comprova a 'Ajusts' que no tens aquesta opció desactivada o que no tens activat l'estalvi d'energia. Una altra possibilitat és que tinguis activada l'opció 'Restringir les dades de fons' que trobareu a 'Ajusts'.

No pots connectar-te a WhatsApp

Assegura't que tens connexió a Internet (ja sigui a través de Wifi o amb un pla de dades de la teva operadora) i que el senyal de la connexió és forta i estable. Intenta obrir una pàgina d'Internet per certificar que tot funciona correctament. Si és així, reinicia el teu mòbil i intenta tornar a connectar-te a WhatsApp. Si segueixes sense aconseguir-ho i comproves que altres aplicacions sí es connecten correctament mitjançant el teu wifi o pla de dades, contacta amb la teva operadora i pregunta sobre els punts d'accés (APN) que es poden usar per a aplicacions de missatgeria. Demana a la teva companyia que t'ajudin a configurar el teu pla de dades mòbils i la configuració d'Internet.

No puc parlar amb un contacte de l'estranger

El motiu més freqüent d'aquest error és que el telèfon que hem guardat en la nostra agenda de contactes no inclou (o potser és incorrecte) el codi del país en què es troba la persona amb la qual volem contactar. Comprova-ho i si no és així, modifica-l.

M'apareix això: "Esperant el missatge. Això pot prendre temps"

Si t'apareix aquest missatge no t'has de preocupar. Passa en ocasions. A causa del xifrat d'extrem a extrem, és possible que hagis d'esperar un temps per rebre el missatge que algú et va enviar perquè el seu telèfon mòbil necessita estar en línia per poder xifrar el missatge. Normalment, això passa quan la persona amb la qual estàs conversant ha reinstal·lat WhatsApp recentment. Per accelerar aquest procés, posa't en contacte amb el remitent i demana-li que obri WhatsApp en el seu telèfon mòbil.

No pots enviar ni rebre missatges

Primer comprova la teva connexió a Internet, és possible que sigui feble. Si no és així, intenta reiniciar el teu mòbil. Apaga'l 30 segons i encén de nou. Assegura't també que hagis guardat correctament el número del teu contacte a l'agenda del teu telèfon. Finalment, assegura't que el teu contacte no hagi bloquejat el teu número. Si la culpa és de WhatsApp, pots comprovar-ho dins l'opció 'Estat de servei' (a 'Ajusts').

Una imatge de la meva WhatsApp apareix borrosa

Una imatge apareix borrosa quan l'aplicació no pot localitzar-la en el nostre Smartphone o targeta de memòria interna. En la majoria d'ocasions això passa perquè l'hem esborrat. Quan això passa ja no podem tornar a recuperar-la a menys que demanem al nostre contacte que ens l'enviï de nou.

L'hora dels missatges rebuts no és correcta

Si l'hora que apareix en els missatges que reps no és correcta, és possible que tinguis mal configurat al teu mòbil la zona horària. El millor és que utilitzis la configuració automàtica per posar la data i l'hora correcta en el teu smartphone. Recorda que configurar la zona horària correcta no és el mateix que tenir l'hora actual correcta. Comprova que vas seleccionar la zona horària adequada a la teva ubicació.

El nombre de missatges que apareix en el meu icona de WhatsApp és incorrecte

Si detectes que et passa aquest error no t'has de preocupar, té una fàcil solució. Quan un contacte et mani un missatge, només has de esborrar la icona d'accés directe de l'escriptori del nostre smartphone i crear un de nou. Si aquest consell no et funciona, hauràs de desinstal·lar WhatsApp i tornar a instal·lar-lo.

No puc veure la informació d'un contacte

La configuració de privacitat de l'aplicació ens permet ocultar la nostra foto de perfil, l'estat, l'hora de l'última vegada a la qual hem accedit, confirmacions de lectura ... Si no pots veure la informació d'un contacte, és possible que aquest tingui configurats els paràmetres de privacitat perquè sigui així. Una altra opció és que aquesta persona t'hagi bloquejat.

El meu WhatsApp no reconeix un dels meus contactes

En la majoria d'ocasions aquest problema passa perquè l'altra persona no té instal·lada l'aplicació al seu mòbil. Encara que el seu número de telèfon aparegui la vostra llista de contactes de l'agenda, no apareixerà en la de WhatsApp. Si aquest no és el cas, comprova que el número amb què intentes connectar sigui realment el seu.

No puc enviar missatges de veu de més de 10 segons

Aquest problema, especialment habitual entre els usuaris d'iPhone 6 o versions anteriors, ha provocat més d'un mal de cap a alguns usuaris. No obstant, no t'has de preocupar perquè la solució és senzilla. Només has de moure lleument el dit mentre graves el missatge i el problema estarà resolt.