Facebook preveu començar a provar el seu servei de pagament mòbil a través de WhatsApp en el primer trimestre del present any, que pot utilitzar inicialment l'un per cent dels usuaris que té l'aplicació de missatgeria a l'Índia.

La delegació de Facebook a l'Índia planeja començar les proves del servei de pagament integrat en WhatsApp amb els usuaris del país durant el primer trimestre del present any, després d'haver treballat en el desenvolupament d'aquesta nova funció des de mitjans del passat mes de desembre.

Segons les gravacions del Govern del país recopilades pel citat mitjà, la companyia ha incorporat una entitat anomenada WhatsApp Application Services Ltd i contractat com a codirector un antic executiu d'una entitat bancària. A més, l'aplicació va forjar aliances amb tres bancs del país el passat mes d'octubre, pensant en el futur llançament d'aquest servei.

Una font anònima ha revelat a FactorDaily que alguns empleats de Facebook Índia ja han provat aquesta funció de pagaments, que de moment estarà solament destinada a les transaccions econòmiques entre particulars (P2P), i no orientada al pagament a negocis.

Segons els analistes, la implantació d'aquest nou servei ha experimentat demores per la normativa sobre la matèria, que per prevenir errors d'execució requereix habilitar canals d'atenció al client i garantir aliances amb bancs.

A més, l'encriptació d'extrem a extrem en els pagaments promesos per WhatsAApp no ??és compatible amb el funcionament de l'organisme regulador de la banca india, que audita les transaccions financeres cada tres mesos.

Una altra font ha comentat al citat portal que les proves a la xarxa de Facebook Índia han funcionat sense errors, però la companyia tem que puguin produir-se errors en les transaccions com a conseqüència de la presència de nombroses entitats bancàries i el gran nombre d'usuaris de l'aplicació en el país, que ronda els 200 milions