El 1993, 'Jurassic Park ', la pel·lícula de Steven Spielberg, donava vida a un dels universos més populars de tots els temps. Ens referim a la cinta basada en el llibre homònim escrit per Michael Crichton. La trepidant i fantàstica aventura va obtenir tanta popularitat que va donar començament a una autèntica epidèmia d'experts en dinosaures.

Llavors, els més joves somiaven en convertir-se en paleontòlegs per descobrir fòssils i després clonar imponents bèsties juràssiques. Aquests anhels també van trobar la seva realització virtual amb 'Jurassic Park: Operation Genesis' un joc de simulació que fa més de quinze anys, encara que una mica limitat, ens donava l'oportunitat de construir un parc temàtic poblat per dinosaures de la mateixa manera que en les pel·lícules de Spielberg . Abans i després de 'Operation Genesis' s'han comercialitzat molts altres títols que exploten la marca o simplement s'inspiren en la franquícia, però tots dins d'un entorn molt diferent a les mecàniques de construcció i gestió.

No obstant això, d'aquí a pocs mesos podrem veure complert el desig de molts seguidors de la sèrie amb 'Jurassic World Evolution', i tot i que hem hagut d'esperar 25 anys per gestionar de forma absoluta els parcs d'atraccions més atractius i complexos que es puguin imaginar , en els quals, els protagonistes de les atraccions són rèptils gegants, el resultat és immillorable.

Que els responsables de l'obra siguin els britànics de Frontier Developments, creadors de sèries com 'RollerCoaster Tycoon' i el més recent 'Planet Coaster', entre d'altres de joies de la gestió temàtica, ens dóna una idea del volum del joc, que ja hem tingut oportunitat de provar en profunditat en els estudis Universal a los Angeles, on també hem parlat amb el director del joc i alguns dels desenvolupadors de l'obra.

Construeix un autèntic parc d'atraccions ple de dinosaures

Més enllà de l'enorme càrrega emocional que imprimeix la marca, fins i tot amb Jeff Goldblum, que tornarà en el joc com el Dr. Ian Malcolm, -entre altres sorpreses-, ens esperen molts incentius dins, com la profunditat en la qual sembla haver-se instal·lat la capacitat de gestió i l'enorme nombre de diferents dinosaures, atraccions i possibilitats.

El lliurament comptarà amb personatges principals i esdeveniments que han succeït durant la saga de pel·lícules i estarà ubicat a la llegendària Illa Nublar i les petites illes que l'envolten, conegudes com l'Arxipèlag de les Cinc Morts. En aquests impressionants paratges caldrà construir els nostres propis parcs mentre creem noves generacions de dinosaures, atraccions, zones de contenció i camps d'investigació. Cada decisió portarà a un camí diferent i s'obriran nous reptes, però com a premissa, tan sols avançar que a 'Jurassic World Evolution' haurem de gestionar recintes en entorns meravellosos centrats en les figures dels dinosaures, dissenyant les estructures, adequant-les al públic i assegurant els nivells de seguretat.

Els aspectes principals del manteniment del parc es reparteixen en tres divisions: entreteniment, seguretat i investigació. Els resultats estaran subordinats essencialment a aquests paràmetres, que influiran en la resta d'aspectes. La gestió d'un recinte tan espectacular permetrà que els visitants del nostre parc paguin grans sumes de diners a canvi d'emoció i atraccions úniques, i aquesta és la tasca del jugador, sense deixar de prestar atenció a la seguretat.

La investigació és una de les característiques més atractives del joc i es confirma un ampli ventall de possibilitats per a expandir el nombre de dinosaures per al parc. També podrem contractar paleontòlegs especialistes i enviar-los a recuperar i recol·lectar noves mostres d'ADN per tot el planeta. Quan s'hagi completat el procés, es podran crear moltes espècies diferents per a poblar el parc, com el Velociraptor, Triceratops, Brachiosaurus, Ankylosaurus, Parasaurolophus i lògicament, el Tyrannosaurus rex.

És fàcil entendre quin és l'objectiu de cada secció, i que cadascuna d'elles serà essencial per mantenir una estructura estable, funcional i, sobretot, rendible del parc. En aquest aspecte caldrà procurar cert equilibri entre àrees, ja que les ambicions dels científics, interessats en la recuperació d'ADN dels dinosaures fòssils i modificar-los per incubar, xocaran amb el pragmatisme dels responsables de mantenir els visitants fora de perill, ens comenta el director del joc Mike Brookes. A més de la seguretat, la comoditat del públic no es subestimará, ja que els diners dels visitants permetrà el desenvolupament de tecnologies avançades i la construcció d'edificis nous, demanant-nos, per tant, que unim esforç i economia a favor de l'equilibri.

Però les veritables estrelles del joc són els dinosaures: n'hi haurà molts, i cuidats en cada detall per tal d'aportar una impressionant sensació de realisme visual. Cada bèstia tindrà un temperament diferenciat: els herbívors, tan pacífics com els Braquiosaurus no causaran massa problemes, mentre que els carnívors més agressius requeriran d'altres sistemes de seguretat. Serà important, per tant, on situar i com barrejar els diferents espècimens en els seus recintes, cadascun prèviament adaptat pel jugador en relació a les seves característiques, per exemple, construint llacs, ampliant la vegetació o deixant espais lliures on els visitants poden observar amb seguretat. Tenint en compte que el títol de Frontier donarà molta llibertat als jugadors, res assegura que no es puguin donar incidents al parc, com per exemple que s'escapi un T-Rex de la seva gàbia, cosa que segurament no serà funcional per a l'estabilitat i l'economia del parc.

Creant nous dinosaures

Per resoldre les situacions espinoses, tenim a la nostra disposició un helicòpter de seguretat i vehicles armats amb dards tranquil·litzants. Els desenvolupadors han inclòs una funció que permet controlar manualment aquestes operacions, fins i tot disparar els dards, en una operació que bé pot realitzar el mateix jugador o deixar en mans de la intel·ligència artificial. Mentre el centre de totes les mirades es centrarà al parc i en l'estat dels dinosaures, l'equip de científics continuarà desenvolupant tecnologies per perfeccionar els espècimens. A intervals regulars se'ns demanarà finançar noves expedicions per trobar fòssils antics i desbloquejar noves espècies, o per combinar l'ADN d'un dinosaure amb el d'altres animals, per exemple, el d'un gripau a un Carnosaurus per tal de modificar els seus diferents paràmetres i aparença. Amb 'Jurassic World Evolution' per fi podrem participar en la creació del codi genètic de grans rèptils del passat, i quan un s'encarrega de tal tasca, serà gairebé impossible no encapritxar-se de qualsevol nouvingut, fins i tot d'un Velociraptor.

Podem canviar el nom de les nostres criatures, alimentar-les, veure com es mouen en el seu espai de vida i com s'adapten a la visita de les multituds, que no poden evitar mirar amb sorpresa els gegantins animals. 'Evolution' posa en escena un món de joc viu, vibrant, meticulosament cisellat en tots els seus matisos. Fins i tot els atmosfèrics, com la pluja, les tempestes o els tornados, que omplen els escenaris amb bellíssims efectes. En aquest cas, però, la importància va més enllà de l'esplendor visual: un llamp, de fet, pot apagar conjunts de seguretat i causar una fallada elèctrica, un tornado podria trencar les tanques que protegeixen els visitants dels dinosaures i que es escapin alguns exemplars. Aquests factors seran impredictibles en les cinc illes del joc, que comptaran amb diferents biomes i un nivell de dificultat creixent.

Conclusions

Després d'haver tingut l'oportunitat de provar la nova criatura de Frontier, tan sols podem esperar per jugar a la versió completa de 'Jurassic World Evolution', que fins al moment ha demostrat ser un producte extremadament divertit, ple d'oportunitats i molt cuidat. Per sort, el llançament no està massa lluny i a partir del 12 de juny podrem controlar el nostre propi Parc Juràssic en PC, PlayStation 4 i Xbox One en edició digital, acompanyant així a l'estrena de la pel·lícula 'Jurassic World: El Regne Caigut'. Els usuaris de consola que decideixin optar per l'edició en disc, podran fer-ho a partir del 3 de juliol.