Multa per publicitat de begudes alcohòliques en horari protegit a Telefònica

14.07.2016 | 00:00
José María Álvarez Pallete, president de Telefónica SA

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat Telefónica amb 212.302 euros per emetre publicitat de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus en horari protegit.
Segons va informar ahir la CNMC en un comunicat, les infraccions -que es consideren de caràcter greu- van ser detectades al canal de pagament Canal + Liga i van tenir lloc durant els mesos d'octubre i novembre del 2015.
Encara que la publicitat de begudes amb graduació alcohòlica superior a 20 graus està prohibida, en el cas de begudes de graduació menor a 20 graus sí que se'n permeten les comunicacions comercials entre les 20.30 i les 06.00 hores. Així, la Llei General de la Comunicació Audiovisual, estableix que "està prohibida la comunicació comercial que fomenti comportaments nocius per a la salut", i, més concretament, "la comunicació comercial televisiva de begudes alcohòliques amb una graduació inferior a vint graus quan s'emeti fora de la franja de temps entre les 20.30 hores i les 06.00 hores de l'endemà".
Queda fora d'aquesta prohibició la publicitat que "formi part indivisible de l'adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre".
Telefónica podrà interposar recurs contenciós administratiu contra aquesta decisió davant l'Audiència Nacional, en un termini de dos mesos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema