La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya han donat a conèixer el veredicte dels premis comUNIca, amb tres projectes seleccionats. Un dels tres guanyadors és la websèrie Patates rosses, del navarclí David Villarreal, elaborada conjuntament amb el seu company Joan Saranova. Tots dos han acabat enguany el grau en Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona, i aquest ha estat el seu projecte de final de grau.

Els altres seleccionats són Desenterrant el Negre, obra de Gerard Hugas i Roger Bisbe, alumnes de l'escola universitària ERAM -adscrita a la Universitat de Girona- i Mamás, d'Arantxa Cavanillas Rodríguez, de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya, adscrita a la Universitat de Barcelona.

La convocatòria ha reunit en total de 14 projectes. Els tres seleccionats han estat els treballs més creatius, innovadors i de més qualitat tècnica. Ara els responsables de continguts de la Corporació realitzaran els projectes seleccionats, que s'emetran a través dels canals de televisió, ràdio o mitjans digitals de la CCMA.

Amb la iniciativa dels premis comUNIca, que tenen la finalitat de fomentar el talent jove en continguts audiovisuals, la CCMA i el sistema universitari promouen la creació i innovació per potenciar el talent dels estudiants de grau vinculats al món audiovisual.

Aquesta col·laboració entre entitats d'àmbit professional audiovisual i universitari té l'objectiu de millorar la base per a la formació dels futurs professionals del món de la indústria audiovisual, alhora que pretén contribuir al desenvolupament i la innovació del sector a Catalunya. D'altra banda, aquests guardons també suposen una nova via per transferir talent creatiu a les empreses i institucions audiovisuals, i afavorir així la competitivitat i la internacionalització.