Tv3 ha tancat un estiu per oblidar en marcar un nou mínim històric i cedir el lideratge per tercer mes consecutiu. La cadena pública catalana ha quedat en tercera posició del rànquing, amb el 9,4%, que empitjora notablement el 10,1% del mes de juliol passat. Telecinco i Antena 3 han tornat a ser les dues cadenes més vistes el mes d'agost a Catalunya. La xifra registrada el vuitè mes de l'any per la cadena principal de la Corporació Pública de Mitjans Audiovisuals és molt inferior a la de l'any passat, quan TV3 es va quedar amb l'11,7%.

Els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro, la falta de formats originals, més enllà de les reposicions o la davallada general del consum televisiu, són algunes de les causes que poden explicar els mals resultats de TV3 aquest estiu. Al llarg del mes d'agost, la cadena només ha aconseguit treure pit gràcies al futbol; el partit d'anada de la Supercopa d'Espanya entre el Sevilla i el Barça, que es va jugar el dia 14, amb una quota del 30,2%.

La baixa d'audiència d'aquest mes d'agost ha afectat les grans cadenes generalistes. Telecinco ha obtingut una quota del 10,2%, seguida d'Antena 3, que també decreix i tanca amb el 9,8%. La 1, juntament amb Teledeporte, és una de les grans beneficiades pels Jocs Olímpics de Rio, i va tancar el mes amb una quota del 7,8%. La segueixen Cuatro, amb el 6,8%, i La Sexta, amb el 5,9%

Telecinco continua líder

A escala estatal, Telecinco continua sent líder, amb una quota 12,3%, seguida d'Antena 3, amb l'11,8% i de La 1, amb el 10,5%, segons l'informe de Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media, que detecta un descens d'11 minuts en el consum televisiu.